25.12. 2024 19:34
Navigace
· Úvodní stránka
· Diskuzní fórum
· Zprávy
· Články
· Odkazy
· Kalendář

· Pravidla portálu
· Návody
· Vyhledávání
· Kontakt
Poslední články
· Test
· CENDURO BABÍ LÉTO ...
· TIP NA VÝLET: AUTO ...
· Stretnutie Mototuris...
· TEST DEXSHELL OVERCA...
Reklama
Kalendář akcí
<< Prosinec 2024 >>
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Narozeniny Narozeniny:
Poslední komentáře
Články
Na ktm 950 adventure mam sadu E 07 a jsem na vy...
to svedikgs: poslal jsem ti PM
Cauko ako to je zo zaslanim na SK?Co to stoji v...
moja XRV (Africa Twin) a Mitas: E-09: Predok s...
Zprávy
26-[b]29[/b]
Také přeji vše nejlepší do Nového roku,sp...
Jo kamaráde ,není termín ten,aby se hodil v...
Škoda,že je zrovna DR BIG sraz. Jel Bych se p...
Partnerské weby
Diskuze Fóra
Nejnovější diskuze
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ...
· Yamaha Ténéré 700
· CFMOTO
· GENEZE - vše pro zážitek z jízdy
· BMW R 1300 GS / BMW R 1300 GS Adventure
Nejdiskutovanější
· Moravský OFF [6039]
· Východní čechy [3300]
· Morava - vyjížďky, setkání, srazy, akce ... [3189]
· Severní Čechy - vyjížďky a jiné akce. [2376]
· Motodoplňky Marselus [976]
Google Translate
Hledání
Reklama
Číst diskuzi
CENDURO :: CESTOVÁNÍ - motocykly :: JAPONSKÉ ZNAČKY
 Tisk diskuze
SUZUKI V-Strom
Sergej
Přidané 11-09-2012 17:05
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11

no pockam na test od Marselusa, a cez zimu pojdem do toho,
LEN otazka hadice asi musia ist nove, lebo mam stoky pod rajdy 30mm a hadica je akurat. A ked dam predok 6cm tak asi musia ist hadice.

Otazka retaz ako drzi? ja jazdim solo 85kh jazdec. Ked dam dozadu 125mm kosti ci bude retaz ok. CI ked budem davat na jar novu retaz, nedat tam o clanok naviac?
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
 
Marselus
SUZUKI V-Strom
Přidané 11-09-2012 21:09
Člen

Příspěvek: 749
Založený: 11.08.10

Martin Bong napsal:
Hele Marselusi-by byla prdel pozvat ho na sraz příští týden.Ať nám udělá přednášku,jakej je to střephilarious
Dívali ste se na tu Chipovu kombošku?

To jo :-).
Jinak Kača koukala pokud je to to co dával na bmw gs. Dík za tip. Ale velikost není úplně dobrá.
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
 
tyfoza
SUZUKI V-Strom
Přidané 12-09-2012 01:08
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 414
Založený: 27.05.12

Sergej napsal:
no pockam na test od Marselusa, a cez zimu pojdem do toho,
LEN otazka hadice asi musia ist nove, lebo mam stoky pod rajdy 30mm a hadica je akurat. A ked dam predok 6cm tak asi musia ist hadice.

Otazka retaz ako drzi? ja jazdim solo 85kh jazdec. Ked dam dozadu 125mm kosti ci bude retaz ok. CI ked budem davat na jar novu retaz, nedat tam o clanok naviac?


Pokud to chceš zvednout na maximum, tak tě pustí hadice akorát, pokud tam máš o 3cm zvednuté, tak to bude chtít delší hadice.

S řetězem problém není, po změně přepákování stačí znovu našponovat řetěz - ale pozor musí se to udělat, když moto nebude na stojanu, ale ideálně aby na ní někdo sednul - docela jsem experimentoval - teď už vím jak na to, ale nejde to dělat podle manuálu.

Aktuální cena je 4200 za pár prodloužení, který je z materiálu 14220, cementovaný, kalený na 58HRC, pískováním sjednocený povrch, povrchová úprava niklování. Jenže tohle řešení je zbytečně naddimenzované, je to masivní kus, když to bude z nerezu, bude to stejně dobré.

V nejbližší době bude známá cena, kdy se celá ta věc vyrobí z nerezu, odpadnou kooperace - kalení a povrchování. Mělo by to být levnější. Uvidíme o kolik.

Další dotaz co jsem směroval na strojaře je, zda by nešlo použít nějaký dural.

Uvidíme co zjistí Marcelus ohledně ceny výroby té věci z nerezu.
 
tyfoza.blogspot.cz
Marselus
SUZUKI V-Strom
Přidané 12-09-2012 09:50
Člen

Příspěvek: 749
Založený: 11.08.10

Mám slíbenou cenu do 3000 kč za pár z nerezi. a cca za 14 dní bych to měl mít. Pak dám bližší info jak to dopadlo.
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
 
kysin
SUZUKI V-Strom
Přidané 12-09-2012 10:27
Člen

Příspěvek: 432
Založený: 22.01.11

jsem zvědavej na vaše názory, mě se to při dojíždění na křižovatku od 30km níž mírně rozhopká, nevím jestli to je těma progresama v kombinaci s tou redukcí, nebo hrubším vzorkem pneu, předělal jsem všechno naráz takže to nemůžu posoudit, ale jinak se s tím jede po asfaltu pěkně i klopit se to dá stejně
 
http://kysin.rajce.idnes.cz/
xx4
SUZUKI V-Strom
Přidané 12-09-2012 19:10
Člen

Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10

tyfoza napsal:


Další dotaz co jsem směroval na strojaře je, zda by nešlo použít nějaký dural.

.


Na tyhle fičury CERTAL.Po tepelném zpracování je pevnost v tahu cca 540MPa,což je víc než dost.

Doporučuje se po opracování nechat naeloxovat.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
 
Sergej
SUZUKI V-Strom
Přidané 12-09-2012 19:55
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11

rozhodnute, idem predlzovat hadice, aj ked dnes som pozeral by to vyslo ale neviem.
A cez zimu ide prestavba, vykresy pozrem od TYFOZA, prekreslim ich, dam vyrobit.
MAterial bude nerez asi, je to pevne dost, samotne okulare su zliatina AL a nieco, takze podla mna netreba to az tak kalit a spevnovat, bud by som dal nejaku Cr-Mo ocel alebo ten nerez dam. Dozadu kosti a uvidim.

LEn sa bojim k tej retazi aka bude, sam ked teraz si sadnem moc sa mi kyvka nenarovna, a to nemam velmi natvrdo ani tlmic, a pritom mam 85kg.

ZIma bude dlha, budem laborovat helpless
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
 
kysin
SUZUKI V-Strom
Přidané 12-09-2012 20:22
Člen

Příspěvek: 432
Založený: 22.01.11

pevnosti bych se nebál , podle mě je to ještě dost předymenzovaný , měl jsem s tím několik havárek včetně sejmutí autem a v Albošce jsem to fakt nešetřil, dal bych sem pár fotek ale je to tu tak dem.... **** Shock aspoň videjko jízdy řečištěm, kdo tím nejel asi nepochopí, ono se to v tom kamení hodně boří takže když máš nízko podvozek tak před sebou hrneš šutry jako radlice, přirovnal bych to k jízdě po železničním náspu [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xF9ExITVQuk&feature=g-upl&ytsession=qV-rKWMSwf8-mCHDMa6Yya602u_hpEB3mc3uOaB4A1t8fiScwUxbvjid5TwqlqofXaWuz2q28n4dKAKEkQpsd9dacMi1E1HeQyN8mWQMu_q1_Ie3FLECtpnDbbuyOpUKJYap6WW0lq1ZprJxQQbL0axYheGH0fhrH9wqC6YaEwxDzPWwaBvYylrCfp3AHeuMGU_6H4wa8X_v_x-8Scjk3fHhvfVNj-av-4Pf92khXi0[/youtube]
Upravil kysin dne 12-09-2012 20:41
 
http://kysin.rajce.idnes.cz/
tyfoza
SUZUKI V-Strom
Přidané 17-09-2012 13:48
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 414
Založený: 27.05.12

Špatné zprávy: Tak už vím cenu za redukce vyrobené z nerezu v té firmě, kde nám s Kysinem dělali ty redukce. Vlastně přesnou cenu nevím; je zbytečné to počítač - nerezka bude 3x dražší než ta použitá ocel. Je to špalek 7.5kg. Mrkněte na výkres.
V té firmě je to z nerezky nereálné, aby jsme se vešli se do ceny 4200, kterou se platí za postup výroby z oceli, zušlechtění, pískování, broušení, niklování...
Jsou to kámoši, takže přiznali, že to dělají vlastně šulnul, že z toho mají tak dvě stovky jako zisk. A že nevěří, že to někdo může vyrobit z nerezky za 3tis. jak psal Marcelus a když ano, tak si máme dobře ověřit, z jakého materiálu to je, aby v něm nebyly nějaké vady.

Další informace - kvůli přesnosti a kvalitě povrchu, máme s Kysinem na těch redukcích vnitřek i venek broušený na kulato.
Dneska jsme to probrali s klukama ve firmě a dá se udělat takhle pěkně i na soustruhu, ale prý je to pracnější než to broušení na kulato. Důležité, že to jde.

Tolik můj příspěvek do diskuse.
Jestli to někdo chcete za 4200,- tak to můžete mít, do konce roku mají práce nad hlavu, dodání by bylo koncem února 2013. A navrhl bych nějakou zálohu proti potvrzení plus smlouvu, ať jedni mají jistotu, že dostanou výrobek a druzí mají jistotu, že jim v tom nebudou ležet peníze v materiálu.
Bohužel se na ceně nemá jak projevit množství najednou vyráběných redukcí.

další drobnosti:
Jestli někde slevit?
Úvaha - kalírna stojí 100Kč/kg = 220 korun tzn. materiál bez tepelného zpracování.
Na výrobu je potřeba materiál tyč průměr 100x120mm

aktuálně jsme měli jsme ocel 14220 - cena 37Kč/kg
tyč 100mm 61,70kg/m = 14,8kg/240mm = 550Kč

takže užijeme-li dural AW 2017 - cena s přířezem 114Kč/kg
100mm tyč 21,85kg/m = 5,2kg/240mm = 600Kč
ušetříme váhu a ne cenu. Z toho duralu by se mně to líbilo.

nerez stojí orientačně jako ten dural, ale váží jako ocel, proto firma říká, bude to 3x dražší
Upravil tyfoza dne 17-09-2012 14:24
 
tyfoza.blogspot.cz
Marselus
SUZUKI V-Strom
Přidané 17-09-2012 15:05
Člen

Příspěvek: 749
Založený: 11.08.10

Uvidíme jak to dopadne - Myslím,že už není kam pospíchat. Pokud to nepujde z nerezi za tu cenu tak to uděláme z pevnostní oceli a jen se to ponikluje. Až to budu mít tak poreferuji. Wink
Upravil Marselus dne 17-09-2012 15:07
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
 
Sergej
SUZUKI V-Strom
Přidané 17-09-2012 19:45
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11

presne tak, ja tiez davam zistovat kolko ma budu stat veci vyrobit.
Vnutro nemusi byt dla mna brusene, na CNC sustruhu urobi to krasne.

Material by som volil 14tkovu alebo 15tkovu ocel, a pripadne zlty chromat by som tam dal. Ale tiez zistujem Smile... zima bude dlha budem skusat a vymyslat.
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
 
Marselus
SUZUKI V-Strom
Přidané 17-09-2012 21:43
Člen

Příspěvek: 749
Založený: 11.08.10

kysin napsal:
pevnosti bych se nebál , podle mě je to ještě dost předymenzovaný , měl jsem s tím několik havárek včetně sejmutí autem a v Albošce jsem to fakt nešetřil, dal bych sem pár fotek ale je to tu tak dem.... **** Shock aspoň videjko jízdy řečištěm, kdo tím nejel asi nepochopí, ono se to v tom kamení hodně boří takže když máš nízko podvozek tak před sebou hrneš šutry jako radlice, přirovnal bych to k jízdě po železničním náspu [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xF9ExITVQuk&feature=g-upl&ytsession=qV-rKWMSwf8-mCHDMa6Yya602u_hpEB3mc3uOaB4A1t8fiScwUxbvjid5TwqlqofXaWuz2q28n4dKAKEkQpsd9dacMi1E1HeQyN8mWQMu_q1_Ie3FLECtpnDbbuyOpUKJYap6WW0lq1ZprJxQQbL0axYheGH0fhrH9wqC6YaEwxDzPWwaBvYylrCfp3AHeuMGU_6H4wa8X_v_x-8Scjk3fHhvfVNj-av-4Pf92khXi0[/youtube]


thumbs up Pěkné. Jinak dík za promítání na srazu v stromáků - Alboška a Černá Hora - pobavila mně jedna fotka s komentářem "tady jsem potkal jednoho Čecha" a na fotce jencekgs se svojí rablenkou vysmátý jako vždy Grin
www.marselus.com
Výroba motodoplňků
 
Sergej
SUZUKI V-Strom
Přidané 20-09-2012 18:43
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11

tak, zvysovacie ,,vlozky" na predok Stromceka som dal vyrobit, nebude nerez, ale 15tkova ocel,
15 220 alebo 15 223 mi vravel, tak uvidime aky bude vysledok a cena.

Samotna 15tkova ocel, ma dobre vlasnosti, nizka korozia, tak pri najhorsom to pred motnazou streknem sprejom a bude. Ziadne povrchovky som nedal, len co by som musel davat pridavky a pri zlom naneseny by to nemuselo sediet.

Kazdopadne, vyroba bude podla Tyfovho vykresu, az to bude hodim foto. bpray
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
 
karas1
SUZUKI V-Strom
Přidané 08-10-2012 22:08
Člen

Příspěvek: 24
Založený: 14.12.10

Zdravím, potřebuji poradit ohledně zadní brzdy na DL 650. Zjistil jsem že se mi nevrací. Moc ji nepoužívám, ale po každém použití stavět a růčo ji rozevírat není zrovna čupr. Snad se tu najde dobrá duše pray která poradí.
 
bartus
SUZUKI V-Strom
Přidané 09-10-2012 07:43
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 707
Založený: 11.07.10

rozebrat vyčistit Smile když ji nepoužíváš, může být zaoxidovaný pístek. a nebo se jí zkus zeptat co jí trápí Grin to je to samé jako se ptát na fóru. když to nerozebereš, budeš vědět prd co tomu je.
 
www.bartus.eu
Petrpetr
SUZUKI V-Strom
Přidané 09-10-2012 09:10
Člen

Příspěvek: 3
Založený: 09.10.12

Zdravím všechny a mám jeden problémek - dcera si koupila V-stromka, na kterém je uděláno snížení - jsou tam delší kosti přepákování. Chci ji tam dát zpátky ty originální, které nám dal prodejce k motorce. Holka je trošku vyšší, než je obvyklé (182 cm) a motka je pro ni nízká.

Mám teda na místní znalce dotázek - je nějaký problém při výměně kostí za kratší ? Zvládnu to i sám, nebo je potřeba nějak řešit, aby mi "nevystřelil" centrální tlumič, nebo něco podobného ?
Jak přesně postupovat ? Mám představu, že nejdřív povolím jednu stranu, udělám výměnu, a pak vyměním druhou stranu, ale nevím, jestli to tak půjde a něco se mi tam nešprajcne. Nebo mám povolit a sundat obě kosti naráz ? Dostanu to pak všechno zpátky ? Má na stromku centrální stojan, tak snad mi bude stačit a nebudu potřebovat nějaké jiné vymoženosti ... Mám obavu, abych tam něco nepokazil a "nevydělal" si tak. :-D

Díky všem, kteří mi konstruktivně odpoví. ;-)

 
Sergej
SUZUKI V-Strom
Přidané 09-10-2012 09:24
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 274
Založený: 14.07.11

Petrpetr- v tejto diskusi v poslednych prispevkoch sa to riesi http://cenduro.sk/forum/viewthread.php?thread_id=194&pid=35249#post_35249 ale skor zvysenie do extremu Grin.. Original kosti zadne su tam 140mm ale niesom si isty na to ti tu odpovie Marselus alebo Tyfoza a iny. JA upravu kosti budem robit v najblizsej dobe tak nemozem presne povedat postup...
Sergej
http://sergejdesign.blogspot.sk/
https://www.facebook.com/sergejdesign/
eshop: http://www.sergejdesign.com/
 
Petrpetr
SUZUKI V-Strom
Přidané 09-10-2012 10:47
Člen

Příspěvek: 3
Založený: 09.10.12

No, mě ani tak nejde o extrémní zvýšení kvůli průjezdu terénem, ale aby si mladá nevyrazila zuby, když bude sesedat ... Smile
Jde mi o pracovní postup výměny - co tam můžu pohnojit a na co si dát pozor, nebo jestli to je bezproblémová výměna. Nerad bych někde honil centrální tlumič s kolem po dvorku, i když je fakt, že dvorek je malý, tak by spíš honilo to kolo mě ... hmm
Upravil Petrpetr dne 09-10-2012 10:48
 
tyfoza
SUZUKI V-Strom
Přidané 09-10-2012 11:13
Avatar člena

Člen

Příspěvek: 414
Založený: 27.05.12

výměna kostí:
- podložíš centrální stojan hodně, ať je zadní kolo pořádně ve vzduchu (deska 5cm)
- povolíš šrouby na kostech
- vytáhneš šrouby tak, že s citem třepeš ze zadním kolem nahoru a dolů
- kolo na kyvce ti spadne až na zem
- vyndáš ložiskové vložky, namažeš
- nasadíš nové kosti
- zkompletuješ - tím, že si můžeš zvedat kyvku za zadní kolo to jde docela dobře
- našponuješ/povolíš řetěz

a hele, pokud má na snížení motorky instalované delší kosti, tak bude mít asi i přední vidle spuštěné v předních brýlích níž, tak stačí jenom převážit motorku na centrálním stojanu, ať máš přední kolo ve vzduchu, povolíš šrouby na brýlích a spustíš trubky dolů tak aby shora lícovali s horní stranou horních brýlí...
Upravil tyfoza dne 09-10-2012 11:15
Když má člověk víc než potřebuje, neznamená to, že bude šťastnější... mně stačí dvě kola.
tyfoza.blogspot.cz
 
tyfoza.blogspot.cz
Petrpetr
SUZUKI V-Strom
Přidané 09-10-2012 12:24
Člen

Příspěvek: 3
Založený: 09.10.12

Luxusní odpověď !!! thumbs up
Díky moc !!! clap
 
Přejít na fórum:
Přilášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
Cenduro
· Přidat k oblíbeným
· Nastavit jako výchozí
Kdo je On-line
· Hosté On-line: 163

· Členové On-line: 0

· Registrovaní členové: 2,345
· Nejnovější člen: Marklar
Reklama
Počasí
RSS vlákna na stránce
RSS - Fórum
RSS - Novinky
RSS - Články
RSS - Odkazy
Reklama
Vygenerované za: 0.19 sekund 409,984,173 návštěv