Zdenku možná to nemáš rád,ale časem příjdeš na to,že volat je nezbytné.Já i když si fotím,tak volám a snažím se aby si to majitel prohlédl a dále sním pak konzultuji-(promiň mé vyjadřování)co dál.
www.motodilyhavirov.cz
3X napsal:
Zdeno, toto by měla být pro tebe inspirace, cituji z článku o Márovi:
"Ta využívá jeho služeb již 8 let a je velmi spokojená."
a
"Nejlepší odměnou po práci je pro pana Viceníka zvuk bublajícího motoru"
Marku - gratuluji
"já vám sice auto neopravím,ale mohu tu sváma přespat"Zase si mně Jirko rozesmál
mě jsi taky rozesmál, cituji z článku:
"A o tom to právě je, je třeba najít smyslný způsob opravy, snažím se to se zákazníkem projednat, co nejlépe mu to vysvětlit."
---------------------------------------------------------------------------------------
Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich
Barney napsal:
Co se mi líbí je, když servisák umí dobře poradit. Třeba dáme auto jen aby vyměnil ruplou manžetu... On při tom něco objeví, hned nám zavolá a ptá se jestli to chceme taky opravit, rovnou řekne na kolik by to zhruba vyšlo atd.
Nebo řekne, našel jsem tohle a tohle, tento rok to ještě v pohodě vydrží, ale na jaře se radši stav a vyměním ti to...
Chápete co myslím?
Zpět k tématu.
Tohle je aky otázka. Znám případy kdy se vždy něco našlo, a dotyčný prostě jen tahal peníze. Šlo sice o automobilový servis, ale jak psal Ivan- dělají ho lidé.
Nebo:
Některé věci, mám ověřeno, se dělají jen na faktůře. A to bych uvedl známý moto servis. Jde o to že lajk, nebo i člověk znalý nepozná dokud nerozebere. To už ale pomůže jen náhoda, nebo nějaká chyba podvodníka. Kdo bude konrolovat ventily, zda byly udělány?
Já to sám nemám rád, takové dodatečné volání. Snažím se moto rychle okouknout dokud je majitel přítomný, a pak hold fotím...i ty ventily.
A tady je krásně vidět rozdíly mezi servisy s pekárnou, a bez.
Jířík má jistotu, že co se fakturuje je uděláno, to si takoý servis pohlídá. Ale zase mu přijímací technik neřekne ,,máte volný krk" Je fakt že na to asi přijde později mechanik, ale myslím že více má ,,citový vztah" mechanik majitel, než anonymní mechoš. Jasně není to záruka leší opravy, je to jen aková teorie.
mě něco napadlo - co je třeba pro mě TO něco navíc - neúčtovat prkotiny - prostě, toto máte grátis, jako náš stálý zákazník
- přijímací technik na volný krk nepřijde, ale mechanik ano a řekne to technikovi - konkrétní případ z PL - běžná garančka a při předání mi technik říká, že mi lehce vzlíná olej z jedné hadice u olejového chladiče, že už to objednal a můžu kdykoliv za 2 dny přijet a na počkání a záruku mi to vymění a tak se taky stalo
edit: oni to mají stejně jinde bohatě zaplacené
Upravil 3X dne 02-10-2011 20:38
3X napsal:
Zdeno, toto by měla být pro tebe inspirace, cituji z článku o Márovi:
"Ta využívá jeho služeb již 8 let a je velmi spokojená."
a
"Nejlepší odměnou po práci je pro pana Viceníka zvuk bublajícího motoru"
Marku - gratuluji
"já vám sice auto neopravím,ale mohu tu sváma přespat"Zase si mně Jirko rozesmál
mě jsi taky rozesmál, cituji z článku:
"A o tom to právě je, je třeba najít smyslný způsob opravy, snažím se to se zákazníkem projednat, co nejlépe mu to vysvětlit."
By ses divila,ale zasvěcení dobře ví,že jistá osoba z jiného fora si nechá udělat jen to co chce zaplatit (nesmyslný způsob i když je mu vše dopodrobna vysvětleno s možnými následky,byl sem tomu přítomen!!)a pak se v lepším případě diví,v tom horším plive kolem sebe.Takového člověka už nikdy nikomu nepošlu a sám pro něj nehnu prstem
www.motodilyhavirov.cz
já ti věřím, tuhle zkušenost má za sebou asi každý servisman, bohužel ...
ale jen pro pořádek :
význam slova smyslný: vášnivý, nespoutaný, plný sexuality a poživačnosti
---------------------------------------------------------------------------------------
Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich
A nesmyslný?
Juro to jistě, ale já mažu a napínám řetěz jako součást servisu- bez toho abych si za to něco zaůčtoval......Refi?
Správně, jejich hledání je dobře zaplaceno, ale je fajn že si všimli.
Máro- nemám rád- bylo možná lepší napsat- raději zkouším najít případné další závady, abych předešel telefonování. Ne každý to bere jako dobrou zprávu, že se našlo něco dalšího.
Ale víme dobře, že to tak často je.
Co jsem to jenom chtěl....?
tak ještě teda doplním, ať je to komplet, holt čeština je zábavná :
Když postrádá něco smysl, tak říkáme, že je to nesmyslné. Pokud to však smysl dává, nemůžem použít slovo smyslné, neboť to jsme si nešikovně (puritánsky?) vyhradili pro význam "smysly vnímané", tedy jako smyslové, ale v erotickém významu.
jinak k tomu řetězu, jestli otázka byla na mě? netuším, jestli se mi při běžném servisu v polsku kontrolují napnutí řetězu a řetěz namažou, nikdy jsem si toho nevšimla, takže nevím, jestli to dělají a neúčtují (na faktuře tato položka není) nebo nedělají. je pravda, že když jsem tam loni před odjezdem do litvy byla naložená s kuframa, jestli by mi mohli řetěz napnout (měla jsem cestu kolem nich), tak si zaúčtovali cca 300-400 kč, už si přesně nepamatuju. docela mě to překvapilo, ale v té době jsem byla jejich zákazník jen krátce. dnes, když ví, že k nim jezdím na garančky a řeším s nimi i jiné věci, už by to možná udělali i zadarmo. a jako jejich stálý zákazník mám slevu nejen na servis, ale i na náhradní díly. nicméně já jsem zvyklá všude platit, protože si prostě na motorce sama skoro nic neudělám, kromě přitáhnutí pár šroubků, výměny žárovky nebo mazání řetězu. a takhle je na tom podle mně spousta jiných a nejen ženských
když jsem kdysi měla alpíka a neřešila servisní knížku, protože už byl z třetí ruky, hledala jsem servis u svých kamarádů, kteří se tím živí a já znám je a jejich motohistorii, která taky leccos napoví. potřebuju prostě k servisu mít důvěru, tzn. věřit tomu, že najdou pro mě to nejlepší a zároveň nejlevnější řešení a nezneužijí toho, že tomu sama prdlajz rozumím. nikdy mi nevadilo, že k tomu nebylo kafe nebo jiné "benefity", ale to jsem ještě nebyla zákazník bmw kecám, nevadilo by mi to ani dnes, důležitý je servis, kde se mě někdo ujme a bude ho zajímat, co se s motocyklem dělo od poslední návštěvy, bude na mě mít dostatek času a trpělivosti mi vysvětlit, co se s ním bude dít , jak dlouho to bude trvat a kolik to bude asi stát, prostě navrhnout varianty a vysvětlit rozdíly mezi nimi.
Upravil refi dne 02-10-2011 22:32
---------------------------------------------------------------------------------------
Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich
vzhledem k tomu, že v servisu kopírek a těchto záležitostí dělám 7 let
myslím, že zákazník ocení vstřícnost, ochotu řešit problém, osobní přístup, dodržování termínů, přinejhorším pokud člověk nestíhá (a to se nesmí dít často) tak včasné kontaktování a posunutí termínů.
ze strany já zákazník jsem nedávno ocenil nějakou "přidanou hodnotu" kterou jsem sice zaplatil, ale odcházel ze servisu spokojený, že si mechanik všiml a začal řešit věci, co nemusel.
globálně: "je to o lidech" xl600v barva modrá, stav: dobitý
náhodou jsem sem zavítal, tak napíšu svůj postřeh.
dělám sice rámy a nosiče, ale v rámci možností, když vidím, že klient má třeba výše zmíněny nenatažený řetěz, nebo něco povoleného, co může být nebezpečné, tak to napravím, řetěz dotáhnu a promažu. nikdy jsem se nesetkal, že by někdo huboval, lidi to naopak ocení. teba i to občerstvení v létě. já letos nakoupil sodovky a své klienty vždy pohostil vychlazenou limonádou, myslím že i to v parném létě potěší. hlavní je osobní přístup. a když už se tu zmiňovalo to pečení, tak většina těch co dorazila ke mě na neděli, měla čerstvý koláč, bo moja peče o život
a hlavně ať se snažíš jak se snažíš, vždy se najde blb. s tím nic nenaděláš. nenech se odradit a bojuj dál
Upravil bartus dne 02-10-2011 23:13
refi napsal:
...důležitý je servis, kde se mě někdo ujme a bude ho zajímat, co se s tvým motocyklem dělo od poslední návštěvy, bude na mě mít dostatek času a trpělivosti mi vysvětlit, co se s ním bude dít , jak dlouho to bude trvat a kolik to bude asi stát, prostě navrhnout varianty a vysvětlit rozdíly mezi nimi.
...včil jsem si uvědomil, že když jsme se tě s Janem ujali, vůbec jsme se nezajímali co se s motocyklem dělo od poslední návštěvy (byla to návštěva na Bielych vodách?)
...ale je fakt, že jsme měli dostatek času a vzpomínám si, že jsme ti vysvětlili co se s ním bude dít ( "buď to půjde, nebo to ulomíme" ) ...jak dlouho to bude trvat jsme neřešili (velké kladivo = bylo to cobydup), ALE včil už nevím, zda jsme pak nezamluvili kolik to bude asi stát
...každopádně jsme ocenili, že jsi "co by zákazník" byla ochotna přiložit ruku k dílu - možná proto pak ta 100%-tní sleva
s váma to bylo servisování jedna radost
---------------------------------------------------------------------------------------
Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, směřuje přes všechny dálky hlavně k sobě samému. Jan Werich
refi napsal:
...důležitý je servis, kde se mě někdo ujme a bude ho zajímat, co se s tvým motocyklem dělo od poslední návštěvy, bude na mě mít dostatek času a trpělivosti mi vysvětlit, co se s ním bude dít , jak dlouho to bude trvat a kolik to bude asi stát, prostě navrhnout varianty a vysvětlit rozdíly mezi nimi.
...včil jsem si uvědomil, že když jsme se tě s Janem ujali, vůbec jsme se nezajímali co se s motocyklem dělo od poslední návštěvy (byla to návštěva na Bielych vodách?)
...ale je fakt, že jsme měli dostatek času a vzpomínám si, že jsme ti vysvětlili co se s ním bude dít ( "buď to půjde, nebo to ulomíme" ) ...jak dlouho to bude trvat jsme neřešili (velké kladivo = bylo to cobydup), ALE včil už nevím, zda jsme pak nezamluvili kolik to bude asi stát
...každopádně jsme ocenili, že jsi "co by zákazník" byla ochotna přiložit ruku k dílu - možná proto pak ta 100%-tní sleva
''
je vidět, že máte chlapi ještě rezervy
Stejný blinkr jsem musel po vás ještě jednou servisovat, bez pomoci majitele a zdarma, vůbec mě nenapadlo si o něco říct
Obávám se že jejen ten samý, ale ještě i další bude servisovat Refi často.
Díky za příspěvky. ....a co teda vás odradí, s čím jste se setkali a má negativní vliv. Je jasné že lidé-jsou za ším. Konkrétně, stalo-li se vám. (Refi nám rozebere ,,stalo-li"
Co jsem to jenom chtěl....?
Já když posledně měnil servis u svého Triumphu tak to bylo proto, že mechanik byl tak nějak pomalý a vše mu trvalo. Když něco zbabral, tak to chtěl ještě zaplatit. Neřkuli že i majitel servisu se choval tak nějak divně. Prostě byl takový odměřený. Což mne vcelku nasralo. I když na jejich obhajjobu, zase nebyl problém dojet do servisu i v sobotu.
Stávající mechoš, respektive celý servis vyjde max vstříc, poradí i po telefonu a je s ním prostě lepší komunikace.
no já to srhnu asi tak...ať mára waltr nebo v polsku..vždy se všichni snažily udělat maxímum co jsem požadvola a většinou i něco navíc.Přátelské fer jednání a to je pro mě víc jak na zdi stovka osvědčeni a diplomů...díki nim pořád jezdím
svoboda,svoboda názoru,svoboda myšlení je nezaplatitelné a nezpochybnitelné....
Tam, kde jsem koupil TDMko, jsem jel na servis v záruce jen jednou. Nedotažený záchyt reakce zadní brzdy a naučtování napnutí řetězu 400kč !!! bylo na mně trochu moc .... celou dobu jsem pak servisoval v Yamaze v Lipníku.
.... ale hlavně první zásada - zákazník má vždycky pravdu!
Obešel jsem už pár servisů..přesně 3 :-)
pro mě je důležité jaký má ten člověk přístup už jen po telefonu a jak vystupuje na veřejnosti..u tého mého byla rychlá telefonická domluva zjištění co a jak a domluvené rande..po příjezdu obešel motorku vyslechl co bych rád něco mi k ní řekl co si o ní myslí a po domluvě do dvou dnů zavolám jsem odjel.. on má rád dochvilnost a já také..opravdu za dva dny volal zdělil co našel co to bude stát a zda se do toho má pustit.při předání motorky mo vše ukázal co na ní dělal přišel to semnou řek co a jak do budoucna,,mimochodem motorku jsem mu dal špinavou a on mi jí tak nechutným způsobem umyl a naleštil že taková vživotě už nebyla a to že se snažím.. další dojem na mě udělala dílna..žádné nasekané motorky jedna na druhé velká prostorná a pěkná dílna,dále na něm oceňuju ochotu a snažovost nevadí mu když bych u něčeho chtěl být a koukat mu pod ruce co a jak..
takže závěrem člověk jako osoba vystupování přístup,pěkná dílna a nebo dobře vyřešená a nic nahňácaného na sobě,dochvilnost cenově nevím co a jak stojí v BMW Hradec králové nebo Praha ale u něj si myslím že jsou ceny přijatelný vcelku..jinak dělá také záruční a pozáruční servis na BMW takže se serviskou není problém
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občane
magoss napsal:
Obešel jsem už pár servisů..přesně 3 :-)
u tého mého...
mimo téma:
prosímtě, u koho teda servisuješ? pošli mi SZ. Adresu, kontakt a jestli dělá i něco jiného než BMW, zkusil bych za ním zajet a okouknout možnosti
plánuju "větší" servis. já si spoustu věcí udělám sám, ale do něčeho jako motoru se mi moc pouštět nechce. a karburátor ladit, to jsem dělal jednou a trvalo mi to dost dlouho, takže to svěřím do odborných rukou. Hlavně na to mají profesní nástorje a ne doma udělaný udělátka, které samozřejmě taky fungují.
k tématu.
ve zkratce.
ocením hlavně otevřený přístup k lidem, rychle a dobře odvedenou práci.
na ceně už mi zase tolik nezáleží, jestli si zaúčtuje o 100 Kč, či 200 Kč, 300 Kč za hodinu víc než konkurence (můj subjkektivní názor). Někde mají úkony, než hodinovou sazbu. a tam taky moc nekoukám po ceně.
v podstatě totiž servisuju jen jedenkrát za rok, někdy za 2. Už mám starou motorku a jak jsem psal výše, dost věcí si udělám sám. (tyto servisy jsou zase ale docela cenově vysoké z důvodu náročnosti práce. a to ocením když to dělá někdo opravdu dobře)
že má špinavou dílnu jde vysvětlit jen dvěma způsoby. buď má tolik práce že to nestíhá, nebo je to líný lempl. myslím si, že toto jde rychle oddělit od sebe a každý to hned pozná.
činnosti jako napnutí řetězu a promazání, umytí motorky (a ostatní drobné věci) bych velice ocenil. to potěší asi každého.
bohužel servisuju na místě, kde je itinerář tak napráskaný, že dostat se k němu trvá třeba i měsíc (o jaře se vůbec nebavím, to trvá i 2 měsíce. Je tam od rána do noci každý den, jen neděli myslím nedělá). no a pak udělá teda jenom to co se žádá a co se objedná, na ostatní se vykašle. ale když něco najde , tak to řekne. to taky asi také něco vypovídá, že má tolik zakázek.
každopádně ale je to zase pan servisman. opravdu tomu hodně rozumí.
If you see the flash, it's already too late