TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
|
hobr |
Přidané 02-01-2016 14:06
|
Člen
Příspěvek: 820
Založený: 03.01.11
|
Libor 77 - neber to moc vážně. Vlastimil mi připomíná moju ženu - neví co chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane
Upravil hobr dne 02-01-2016 14:07
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain) |
|
|
|
Libor 77 |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 02-01-2016 14:14
|
Člen
Příspěvek: 460
Založený: 07.09.12
|
asi máš pravdu...
Po MZ150, Aprilii Tuareg 600, BMW 650 F a paní TDM 850 vysněná černá KTM 950 Adventure |
|
|
|
Flash |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 11-01-2016 10:13
|
Člen
Příspěvek: 782
Založený: 02.08.10
|
TDM 850 případně 900 je motor, který je lehce převrtaný (850) z motorky XTZ750 s trochu upravenou převodovkou. 900 už má více věcí jiné, ale pořád vychází z konceptu XTZ750.
Jelikož jsem XTZ vlastnil několik sezon, jsem členem tenere klubu a setkáváme se velice často (mimochodem teď o víkendu 16.1. bude tenere sezení v Pardubicích, o tom napíšu v jiném vlákně) tak se spotřebou oleje se to má takto:
tyto motory berou olej z jednoduchého, selským rozumem odvoditelného případu - ztvrdlá gufera na ventilech díky zubu času. Motorky už to jsou prostě staré a guma ztvrdne a začne netěsnit. Druhá možnost je že je motor vylágrovanej uživatelem. Když se dodržují intervaly a olej se mění jak má, motor o nájezdu 100.000km po rozdělání je jako nový, doloženou spoustou případů. Tenerák jeden co se účastní většiny sezení má na svojí tenerce 750 400.000 km a pořád frčí a to jezdí "sračičky" - byl na tom na poušti v africe i jižní americe atd... (výbrus dělal jednou a to pouze svým zaviněním, protože špatně zadělal airbox a nalítaly mu tam zrníčka písku a prachu
jen opakuji, je to většinou jen díky zubu času, druhá věc, dávat do těhle starej motorů, které byly dělány na minerální husté oleje a dnes tam lidi lijou plnou syntetiku... asi tak v krátkosti
If you see the flash, it's already too late |
|
|
|
Flash |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 11-01-2016 10:14
|
Člen
Příspěvek: 782
Založený: 02.08.10
|
k těm 400.000 najetých km pro rejpaly, bavíme se o motoru.. věc jasná je, že podvozek a rám dostali za své a už tam je spoustu věcí vyměnených
If you see the flash, it's already too late |
|
|
|
ganmiki |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 04-08-2016 14:51
|
Člen
Příspěvek: 5
Založený: 04.08.16
|
Já jenom, že Vás tady zdravím, když už jsem se zaregistroval.
"Cynismus je jen adekvátní reakce na zaostalost lidstva" |
|
|
|
12345 |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 07:24
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
A je to tu zase,mi ta TDM nedává spátNejvíce se mi líbí ten první model typ 3VD.Chtěl bych to reinkarnovat na "dálník" na mé přiblblé výlety.A potřebuji poradit.Všeobecně se píše že motory 850 odcházejí na kliku.Jsou nějaké rozdíly v motorech typů 3VD a 4TX? A řešil někdo výměnu litých kol za drátěné?
Upravil 12345 dne 20-02-2018 07:27 |
|
|
|
Milanek |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 09:53
|
Člen
Příspěvek: 179
Založený: 18.04.14
|
Vím že se zbytečně chytám na návnadu, ale mám čas tak proč ne :-), nejdelší "dálniční" trasa je z prahy na Gibraltar cca 2800km, druhým směrem do atén už je to jen cca 2000km, Moskva , Charkov všechno pod 2000km, pokud zcela pominu logiku a důvod takovýho přesunu (Řekněme že proto abys jel někam dál) tak pokud sedneš KLE500 nebo Transalpa 600 v ceně 40-50tis který naprosto bezproblému udrží 140km/h při spotřebě cca 6l dojedeš i na Gibraltar za cca 20h čistýho času a jak sjedeš z dálnice máš plnohodnotný cenduro cca 200kg jak pro okresky tak pro šotolinky a nedáš do toho korunu nad rámec údržby. TDM -pokud zase odignoruju hustotu provozu, pokuty a dobrej pocit že si předjel pár aut navíc dojedeš (trvalou ??) 170kou na Gibraltar za 16,5h čistýho času¨(ve skutečnosti toho nemáš šanci dosáhnout kvůli provozu mýtnym branám atd. k průměru 170 musíš jet všechny volný úseky aspoň 200+ a na to TDM už nemá), jinými slovy, nejdelší možná trasa ti přinese úsporu 3,5h za cca dva dny, kvuli tomu budeš přestavovat motorku na něco co není? jakákoliv 600ka trandák pojezdi v terénu neskutečný věci a pokud neřešíš spotřebu umí i 160 - moc dlouhý záleh a úzký řídítka se z TDMka odstraňují ztuha o svodech spodem ani nemluvě - je to prostě slepá ulička , a pokud to máš mít "jen" na silnici jsou podstatně lepší (pořád celkem levný) motorky kterým nedělá problém ani 200 - třeba tygr 955 (ten navíc zase naprosto marnej v terénu ani není) nebo i varan když už těžký krávy
Upravil Milanek dne 20-02-2018 10:14 |
|
|
|
12345 |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 11:37
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
Nó v jádru máš částečně pravdu.Jenže já nechci klasické cenduro jako TA a jiné.Já chci na své přiblblé výlety něco na čem nejezdí každý trouba.Mám např doma dvě tenerky 3Aj a jednu 1VJ.A když potkávám na těch výletech daleko od domu lidi na "LEPŠÍCH" strojích a oni jsou překvapení že někdo na tak starém stroji vyrazí za hranice všedních dnů.Jenže jsou destinace kde je ta tenerka zbytečně terénní...A tak bych chtěl Tu starou TDM na drátěných kolech na Touranckách s tichým výfukem2-1 s jednosedlem a pořádným horním nosičem (40x60cm) protože už dlouho jezdím bez kufrů (v těch má bába uskladněné brambory...)A že to tedy bude klasika použitelná i na lehčích šotolinách zrovna tak jako na broušení v zatáčkách,že z ní budu mít radost. |
|
|
|
Milanek |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 12:07
|
Člen
Příspěvek: 179
Založený: 18.04.14
|
no tak z hlediska dokazovaní sám sobě popř. okolí jakej si tvrďák na to zase TDM dostatečně vzácný nebo neschopný taky není :-D - na to doporučuju cokoliv se sajdou tam je styl a pozornost nepochybná a o level jinde než na JAKÝKOLIV holý motorce :-) - sám jsem najel 10000km s 368 se sajdou a pávem a pozornost budila všude, byli sme i v alpách a to teprve byla výprava :-DD kor když to v serpentýnách řídí baba co má 154cm :-D, musím ale uznat že zrovna tuhle kombinaci dlouhodobě jezdit vyžaduje jistou neúctu k vlastnímu zdraví a životu :-D
PS: staré vzduchové tenerky,DR,XT a podobně stavěné stroje nejsou úlet ale naprosto logicky nejpoužitelnější a dodneška nepřekonaný stroje na courání po světě, naprosto objektivně můžu říct že stačí udělat plexi aby nefoukalo a pohodný sedlo a na dálnici proste jet jen 130 a nic víc a naprosto bezproblémů se dá jet i 1000km denně po dálnici. Takže ano pozornost sice budíš ale ve skutečnosti je to tak že stačí nespěchat a mít motorku aspoň malinko polaďenou a v cajku a nadřeš se daleko míň. než ty na velkých krávách co se diví :-D
Upravil Milanek dne 20-02-2018 12:17 |
|
|
|
magoss |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 12:08
|
Člen
Příspěvek: 856
Založený: 26.08.10
|
Rekni to jednoduse,proste ji chces a nevis jak si to obhajit
Jinak jestli chces muzu se ti optat znameho,tusim ze ji mel od nova a ma ji ve velmi slusnem stavu
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občane |
|
|
|
12345 |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 13:18
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
Milanek napsal:
no tak z hlediska dokazovaní sám sobě popř. okolí jakej si tvrďák na to zase TDM dostatečně vzácný nebo neschopný taky není :-D - na to doporučuju cokoliv se sajdou tam je styl a pozornost nepochybná a o level jinde než na JAKÝKOLIV holý motorce :-) - sám jsem najel 10000km s 368 se sajdou a pávem a pozornost budila všude, byli sme i v alpách a to teprve byla výprava :-DD kor když to v serpentýnách řídí baba co má 154cm :-D, musím ale uznat že zrovna tuhle kombinaci dlouhodobě jezdit vyžaduje jistou neúctu k vlastnímu zdraví a životu :-D
PS: staré vzduchové tenerky,DR,XT a podobně stavěné stroje nejsou úlet ale naprosto logicky nejpoužitelnější a dodneška nepřekonaný stroje na courání po světě, naprosto objektivně můžu říct že stačí udělat plexi aby nefoukalo a pohodný sedlo a na dálnici proste jet jen 130 a nic víc a naprosto bezproblémů se dá jet i 1000km denně po dálnici. Takže ano pozornost sice budíš ale ve skutečnosti je to tak že stačí nespěchat a mít motorku aspoň malinko polaďenou a v cajku a nadřeš se daleko míň. než ty na velkých krávách co se diví :-D
V tom PS jsi to moc pěkně napsaltakže jsi mi vlastně ušetřil čas a penízetakže za to můžu vyrazit do světa... |
|
|
|
puchyyla |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 20-02-2018 15:31
|
Člen
Příspěvek: 4
Založený: 26.05.14
|
Milanek napsal:
...
PS: staré vzduchové tenerky,DR,XT a podobně stavěné stroje nejsou úlet ale naprosto logicky nejpoužitelnější a dodneška nepřekonaný stroje na courání po světě, naprosto objektivně můžu říct že stačí udělat plexi aby nefoukalo a pohodný sedlo a na dálnici proste jet jen 130 a nic víc a naprosto bezproblémů se dá jet i 1000km denně po dálnici. Takže ano pozornost sice budíš ale ve skutečnosti je to tak že stačí nespěchat a mít motorku aspoň malinko polaďenou a v cajku a nadřeš se daleko míň. než ty na velkých krávách co se diví :-D
Toto je opravdu výstižný. Člověk však nesmí být poměřovač pinďourů. Ti tohle už z principu svého fungování nikdy nepochopí. |
|
|
|
12345 |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 21-02-2018 05:40
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
Přesně tak jak to Milanek napsal v PS to provozuju.Tohle je jedna z mých tří tenerek typ"Balkán1"kterou používám nejvíc.Je fakt že nefouká je to relativně pohodlné a velmi spolehlivé.Jen mi občas chybí pár koníků.Ale s tím de tedy smířím....Výhoda je v tom že je mám tři pojízdné v super stavu a plnou stodolu ND (mám tam čtyři rozebrané a asi 1300kg dílů které jsem nakoupil v průběhu let)
12345 přiložený následující obrázek:
[189.25Kb]
Upravil 12345 dne 21-02-2018 05:53 |
|
|
|
Milanek |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 21-02-2018 08:18
|
Člen
Příspěvek: 179
Založený: 18.04.14
|
na courání ideální stroj, a když něco k tomu čemu nechybí koníky na svezeni pak litrovy fazer to je docela pohodlná a hodňoučká motorka - pod 3000:-D a v otáčkách začne peklo v úplně jiným levelu než TDM - ale to kup na svezení ! ne na přestavbu na enduro :-)
Upravil Milanek dne 21-02-2018 08:23 |
|
|
|
12345 |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 21-02-2018 10:24
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
No já jsem to myslel trochu jinak.Jde o to že se courám někde na Balkáně a pak přijedu do Makó a tam bych ptřeboval na maďarské dálnice pár km/h navíc.A v té chvíli je mi CBR nebo FZS co stojí doma na houby...Mám rád starší motorky pěkně a prakticky přestavěné a tak jsem přemýšlel o té nejstarší TDM.Je to levné,velké(mám 194/125)takže by se na tom asi slušně sedělo,origo váží suchá 199kg,při přestavbě bych dal pár kg dolů,dal drátová kola 19"+17".Nejsem žádný motokrosař ale rád jezdím do míst kde je dost šotolinových cest a to by zvládla po té přestavbě líp než ty bachraté rádobycendura.No a těch prvích a posledních cca1000km na každém výletu bych využil ty koně a km navíc... |
|
|
|
Milanek |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 21-02-2018 22:54
|
Člen
Příspěvek: 179
Založený: 18.04.14
|
Aha už skoro chápu :-) tak ješte naposed ,var 1)KEPLPY +-50TIS : - TA600 s laďakem a správným otryskováním = cca 55k to samé kle s vrchem z GPZ podobný výkon jen jiný pruběh = 140-150 dalnice v poho , málo ? to samé umí sériová afrika, i big celkem a sériová tenerka 750 umí i 160+ ale podvozek už pláče, jsou to proste starý keply a rozdíl proti 1v je celkem malý (ne v závoďení ale během dne)..... pak je hrozná díra az po motorky ala 800gs nebo tygr800 (var.2) - cenove pořád jinde , (var3 povozit se na dálnici a zároveň na šotolině na úrovni cca 100tis?? má jedinou odpověd - ktm 950 (990) servis a údržba je peklo - musí ti na to vydělat ty tenerky :-) ale podvozek a motor .......asi takhle - každej by chtěl mít koule na to tuhle moto pojezdit na 100% já na to už nemám- proto jsem moto kripl ale přeju všem prohnat podobnou moto po šotoline 140kou je to pecka :-) |
|
|
|
Niyo |
TDM - cenduro? aneb "U tobiga..."
Přidané 26-02-2018 14:22
|
Člen
Příspěvek: 506
Založený: 22.07.12
|
Hele je mi potom vcelku prďánek, ale nepřemýšlel si třeba o Triumph Tiger 955i?
Pohodlný to je, ten tříhrnek má příjemný chod, výkon to má taky dost a drátěný kola taky.
Akorát ty výfuky co jdou na pravé straně spodem trochu vykukujou, ale zas tak na ráně nejsou a motocross s tím určitě jezdit nebudeš a šotoliny to dává s přehledem.
A kamarád co ho měl, tak ten s tím jezdil neskutečný věci v terénu.....takový, kam se většina dnešních překoňovaných, elektrikou a asistenty narvaných tak zvaných "cendůr" nikdy nepodívá
Tady to je taky jeho stroj http://www.cendur...post_76094
Niyo přiložený následující obrázek:
[45.92Kb]
Upravil Niyo dne 26-02-2018 14:43
LC8 950 Adventure eSsss GO!!!!!
Skáču dobře, skáču rád |
|
|