Zdravím všechny cenduristy,
letos jsem si pořídil litrového Stroma jelikož rádi s přítelkyní cestujeme a chceme pohodlí. Jsem s ním naprosto spokojen, akorát ve dvou plně naložení občas drhneme Předtím jsem měl Kawasai ER6N a FZ 6 S. Samozřejmě s přítelkyní nejezdím furt, ale očekávám od moto trošku toho výkonu na takové cestování. Mám letos najeto cca 5000 km a ještě něco najedu. Každopádně se Stromem jsem zkusil si sjet na polňačku a menší šotolinu i lesní cestu a dost mě to bavilo.
Cestovatele tohoto typu jsem vždy obdivoval a klasika na BMW, Honda, KTM, Triumph, Yamaha a dalších nadlitrových i podlitrových monstrech.
Měl jsem možnost se nedávno projet na BMW GS 1150 a docela mě to uchvátilo a líp z něj dosáhnu na zem.
Zatim budu sbírat zkušenosti a rady od vás a pak se uvidí, co se bude konat.
Pár bodů, co by mě zajímalo při výběru motorky: 1. Od moto čekám dostatečný výkon na cestování jak sám, tak ve dvou plně naložen. 2. Když omrzí silnice (sám) tak si sjet prostě na nějakou cestu(polnačka, lesní cesta, šotolina) a neřešit nic, prostě jet a užívat si. Do bahna a nějakýho extrému bych stejně nešel. 3. Doporučí mi někdo konkrétní typy. Zatím mám v merku toto (BMW GS 1150, Honda XL650 Transalp V nebo zůstat u Stroma) a rozpočet + - 110000kč
Budu rád za jakékoliv dotazy a kritiku. Bud mi to někdo vymluví nebo ne, ale když už se člověk pro něco nadchne, chce o tom vědět, co nejvíc, aby se na vše připravil a řádně si vše užil.
Díky
Něco podobného bych rád jezdil [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ixT7ynowMfs[/youtube]
PS-to co je na videu dá Strom s prstem v nose, pokud ti ta motorka jinak vyhovuje nebo už ji znáš, tak kvůli takovému ježdění není nutné ji měnit, se Stromem jde jezdit i jiný terén-viz Barvajs, Tyfoza....
Upravil petrOV dne 25-08-2016 10:52
Tohle je boj, který za tebe nikdo nevybojuje...o tom je tady milion vláken (a ještě o gumách )
pokud chceš něco na vyblbnutí, s výkonem na silnici, pohodlím pro dva a náklad a solidním terénem tak až něco takového najdeš nebo postavíš dej vědět
vždy to bude kompromis, z toho co máš v merku vyřad TA650 - je to slušný stroj, ale po přesednutí z litru ve dvou s nákladem si cestu moc neužiješ
1150 je klasika, poholné i pro dva, nízká spotřeba s slučný dojezd, odveze náklad, je to težký ingot, podvozek zvlášť přední kolo a uchycení není žádné terno do terénu
osobně bych zůstal ještě chvíli u stromu - uvidiíš co budeš víc jezdit a pak se ropzhodneš nebo došetřís, pokud máš pořádný plech pod motorem tak to něco zvládne.
pokud bych chtěl něco víc cestovně terénního tak LC8 je v tomhle nedostižná - luxusní pdoovozek, v terénu hodně schopná, na silnici taky - vykoupeno to je vyšší spotřebou, menším dojezdem (pokud nekoupíš větší nádrže), dražším provozema údržbou
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
PS-to co je na videu dá Strom s prstem v nose, pokud ti ta motorka jinak vyhovuje nebo už ji znáš, tak kvůli takovému ježdění není nutné ji měnit, se Stromem jde jezdit i jiný terén-viz Barvajs, Tyfoza....
To co je na tom videu projedu na R1,za sebe nezaujatě jedině lc8..
Těžko najít moto pro všechno. Ono to má navíc každý posunutý trochu jinam, někdo víc k silnici, já třeba víc k terénu.
Za mě asi jediný cenduro, který je podle mých představ, je nová CRF1000. Skutečně dobrá práce! Offroadově schopná je LC8 a za mě samo vždy Ténéré (zejm do rv 89
Ke GS si dovolím poznámku. Pro mě, jako ortodoxního enduráka, to byl dříve stroj mimo mísu, outsider. Po sezóně strávené na jedné "Kuh" musím ale nakonec v úctě smeknout. Pro někoho, kdo se chce primárně přidržet silnice, to smysl dává. Mimo obecně známý věci (pohodlí, výkon, spotřeba atd) mě osobně velice překvapilo jak se tak velká/těžká moto lehce ovláda a především zatáčí! Dobře vyvážený předek/zadek. Má skvělou ergonomii, ve stupačkách prostě top. Na rozbitý trojce těžko hledám soupeře Nedávno jsem měl možnost přesedat na výletě z GS na starou Afru, no a nechtějte vědět, jaký z toho byly moje dojmy...
Pokud chces pracanta co umi vse, ale nic nejlip tak GS, pokud chces tunit tak Stroma, pokud se chces ucit plavat s moto s quertem tak LC8.
Prakticky je to uz vsechno 100x probrane a kazdy si bude hajit to sve.
Gs neni vhodne do qwertlandu, ale alpske sotoliny zvladne a rumunsko zvladne.
LC8 je divoch, kdybych nebyl posera a nebal se o sebe, rad bych ji zkusil, ale jsem spise coural, takze mi vyhovuje GS.
O spolehlivosti bych se nebavil, ta se neda rozdelit na znacky ale na konkretni kusy. Kazda motorka ma svoje.
Svez se na kazde a pak si udelej obrazek. Ja kolegovi ktery chtel k 50tinam motorku pujcil 11tku a nakonec koupil stromka 650. 3roky spokojeny a pristi rok chce GS12.
Druhy kolega si udelal papiry v 38 a koupil si 11gs, taky spokojeny. Treti k padesatinam koupil 650dakara na skakani po odpolednech po okoli a taky spokojeny. Takze zalezi na tom co od toho cekas.
Pokud prejdes z litroveho stromku, na 1150, bude Ti asi trochu chybet vykon, ale treba pro me je ho dostatek. Fakt tezke.
S Rablenkou cestou necestou
PS-to co je na videu dá Strom s prstem v nose, pokud ti ta motorka jinak vyhovuje nebo už ji znáš, tak kvůli takovému ježdění není nutné ji měnit, se Stromem jde jezdit i jiný terén-viz Barvajs, Tyfoza....
To nezní vůbec špatně to zvednout akorát mám menší obavu, abych dosáhl spolehlivě na zem. Když to je o těch 5-6 cm. Ale líbí se mi to. Každopádně budu potřebovat bytelnější klín pod motor a přemyšlím zda ho někde nechat udělat nebo na netu koluje nějaké schéma, jak na něj. Nemám problém si něco nechat vypálit na laseru, tak ještě zvolit ten správný matroš, naohýbat a případně povařit a jedeme. O Tyfozovi jsem slyšel a koukal na komplet překopaného Stroma nebojí se toho, ale spíš nic pro mě. Barvajse neznám, zkusím ho oslovit díky
HonzaH napsal:
Tohle je boj, který za tebe nikdo nevybojuje...o tom je tady milion vláken (a ještě o gumách )
pokud chceš něco na vyblbnutí, s výkonem na silnici, pohodlím pro dva a náklad a solidním terénem tak až něco takového najdeš nebo postavíš dej vědět
vždy to bude kompromis, z toho co máš v merku vyřad TA650 - je to slušný stroj, ale po přesednutí z litru ve dvou s nákladem si cestu moc neužiješ
1150 je klasika, poholné i pro dva, nízká spotřeba s slučný dojezd, odveze náklad, je to težký ingot, podvozek zvlášť přední kolo a uchycení není žádné terno do terénu
osobně bych zůstal ještě chvíli u stromu - uvidiíš co budeš víc jezdit a pak se ropzhodneš nebo došetřís, pokud máš pořádný plech pod motorem tak to něco zvládne.
pokud bych chtěl něco víc cestovně terénního tak LC8 je v tomhle nedostižná - luxusní pdoovozek, v terénu hodně schopná, na silnici taky - vykoupeno to je vyšší spotřebou, menším dojezdem (pokud nekoupíš větší nádrže), dražším provozema údržbou
Přesně tak, prostě se rozhodnout ale se Stromem jsem spokojen a ikdyž jsem rozjel vlákno na motorkářích, tak sem se s uspěchem do terenu moc nesetkal. Základ jsou prostě pneu, klín, řádné padáky a případné zvednutí a chut do toho jít
Každopádně u něj asi zůstanu a trošku ho zkusím poladit a uvidíme, zda s tím budu pokračovat a něco našetřím a zkusil bych něco jiného.
To do KTM bych šel, ale cenovka jinde.
Upravil Jeldowitch dne 25-08-2016 16:04
FilipTenere napsal:
Dobře to myslím shrnul HonzaH.
Těžko najít moto pro všechno. Ono to má navíc každý posunutý trochu jinam, někdo víc k silnici, já třeba víc k terénu.
Za mě asi jediný cenduro, který je podle mých představ, je nová CRF1000. Skutečně dobrá práce! Offroadově schopná je LC8 a za mě samo vždy Ténéré (zejm do rv 89
Ke GS si dovolím poznámku. Pro mě, jako ortodoxního enduráka, to byl dříve stroj mimo mísu, outsider. Po sezóně strávené na jedné "Kuh" musím ale nakonec v úctě smeknout. Pro někoho, kdo se chce primárně přidržet silnice, to smysl dává. Mimo obecně známý věci (pohodlí, výkon, spotřeba atd) mě osobně velice překvapilo jak se tak velká/těžká moto lehce ovláda a především zatáčí! Dobře vyvážený předek/zadek. Má skvělou ergonomii, ve stupačkách prostě top. Na rozbitý trojce těžko hledám soupeře Nedávno jsem měl možnost přesedat na výletě z GS na starou Afru, no a nechtějte vědět, jaký z toho byly moje dojmy...
F-T
Nová Afrika je prostě universála a mít ty drobný na ní, neváhám ani vteřinu
Snažím se získat, co nejvíc info ohleně typu moto, takže jsem ve fázi zjišťování.
Rozdíly jsou asi znatelný, z toho co píšeš, takže to něco do sebe má
jencekgs napsal:
Pokud chces pracanta co umi vse, ale nic nejlip tak GS, pokud chces tunit tak Stroma, pokud se chces ucit plavat s moto s quertem tak LC8.
Prakticky je to uz vsechno 100x probrane a kazdy si bude hajit to sve.
Gs neni vhodne do qwertlandu, ale alpske sotoliny zvladne a rumunsko zvladne.
LC8 je divoch, kdybych nebyl posera a nebal se o sebe, rad bych ji zkusil, ale jsem spise coural, takze mi vyhovuje GS.
O spolehlivosti bych se nebavil, ta se neda rozdelit na znacky ale na konkretni kusy. Kazda motorka ma svoje.
Svez se na kazde a pak si udelej obrazek. Ja kolegovi ktery chtel k 50tinam motorku pujcil 11tku a nakonec koupil stromka 650. 3roky spokojeny a pristi rok chce GS12.
Druhy kolega si udelal papiry v 38 a koupil si 11gs, taky spokojeny. Treti k padesatinam koupil 650dakara na skakani po odpolednech po okoli a taky spokojeny. Takze zalezi na tom co od toho cekas.
Pokud prejdes z litroveho stromku, na 1150, bude Ti asi trochu chybet vykon, ale treba pro me je ho dostatek. Fakt tezke.
Jasně, každý si bude to své hájit a má to na to, co chce každopádádně GS jsem měl možnost zkusit a líbilo se mi. Bude to kus od kusu, hlavně narazit na správný kousek.
S tím výkonem bych to neviděl tak tragicky. Nejsem žádný střelec a rád si užívám jízdu. Rád zkouším nové věci, abych věděl, k čemu se případně vrátit
KubaF napsal:
I na M.cz jsem ti radil, tak to napisu I sem, nedelej ze Stroma neco co neni, to ho radeji prodej a kup tu kacenu
Vím, pamatuju jen jsem to zkusil ještě tady. Koukám na bazarovky a za 120000 se tam ted jedna prodává.
Když jsme u toho, jak je to s KTM a spolehlivostí. Nemám s ní vůbec zkušenost.
Díky
LC8 už mám třetí a to asi taky trochu vypovídá.Nějaké mouchy se najdou ale u čeho né navíc lc8 je dost sportovní stroj.Nejznámější neduh je asi spodní spojkový váleček který se dnes dá řešit jiným např.Oberon poskytující celoživotní záruku.Zlobívá taky benzínové čerpadlo Mitsubischi které se už montuje asi 20 let do všeho možného,já ho nahradil podtlakovým a mám klid.Případné jiné závady bych spíš přičítal jak s tím kdo zachází a servisuje.Tento motocykl vyhrál v r.2002 Dakar a kromě přídavných nádrží,svodu 2-1 a vyššího odpružení byl prakticky shodný s tím prodejním.Už v základu dostanete výborný podvozek WP,brzdy Brembo,pancéřové hadičky nebo špičkové kované písty Mahle.Motor který se ochotně vytáčí jak dvoutaktní 125 je dimenzovaný až na 160 koní a přitom je o 20 kilo lehčí než konkurence.Celkovou konstrukcí je stále v čele co se týče těžiště.Slabší článek jsou německé ráfky Behr ale i ty se dají vyměnit za lepší.Na své druhé lc8 jsem od novoti najel 101000km,dokonce i utopil a stále fugovala bez závad,při prodeji měla ještě origo baterku,spojku i rozvody.Je to divočák který má jediné omezení v jezdci ale já bych ji nevyměnil..I po skoro 200000km na těhle motorkách mám v přilbě stále hubu od ucha k uchu..
qwert napsal:
LC8 už mám třetí a to asi taky trochu vypovídá.Nějaké mouchy se najdou ale u čeho né navíc lc8 je dost sportovní stroj.Nejznámější neduh je asi spodní spojkový váleček který se dnes dá řešit jiným např.Oberon poskytující celoživotní záruku.Zlobívá taky benzínové čerpadlo Mitsubischi které se už montuje asi 20 let do všeho možného,já ho nahradil podtlakovým a mám klid.Případné jiné závady bych spíš přičítal jak s tím kdo zachází a servisuje.Tento motocykl vyhrál v r.2002 Dakar a kromě přídavných nádrží,svodu 2-1 a vyššího odpružení byl prakticky shodný s tím prodejním.Už v základu dostanete výborný podvozek WP,brzdy Brembo,pancéřové hadičky nebo špičkové kované písty Mahle.Motor který se ochotně vytáčí jak dvoutaktní 125 je dimenzovaný až na 160 koní a přitom je o 20 kilo lehčí než konkurence.Celkovou konstrukcí je stále v čele co se týče těžiště.Slabší článek jsou německé ráfky Behr ale i ty se dají vyměnit za lepší.Na své druhé lc8 jsem od novoti najel 101000km,dokonce i utopil a stále fugovala bez závad,při prodeji měla ještě origo baterku,spojku i rozvody.Je to divočák který má jediné omezení v jezdci ale já bych ji nevyměnil..I po skoro 200000km na těhle motorkách mám v přilbě stále hubu od ucha k uchu..
Dvě otázky
1,ty máš starej karbec nebo stříkačku?
2, když jsou tak parádní,proč pořád měníš?
to nemyslím,jako rýpání,ale zcela vážně...já totiž nechápu,jak někdo může prodat motorku,kterou má rád a hlavně ji zná,za jinou,ale vlastně stejnou.Když už mám jednu ojetou,tak ji přece znám,vím,kde co je a jak to na tom je,co je nový,co kdy bude potřebovat vyměnit,ale když koupím jinou(ikdyby novou),tak je všechna praxe ta tam...a jen čekáš,kdy se co vy.sere.
Abys pochopil můj dotaz....já mám tu svoji už 200tis km...a pořád tu samou..ne tři nebojím se na ní vyjet kamkoliv a aspoň 2x ročně to dělám...klidně i mimo Evropu a sám,protože vím,jak na tom je...Koupit novou,"lepší",by bylo pěkný...ale já bych tomu několik desítek tisíc km nevěřil...vadnej kus se najde totiž všude...i u KTM
Upravil PESY dne 25-08-2016 18:08
Kam nejedeš na motorce,tam jakobys nebyl
Mám pořád blbuvzdorný karbec.Jsem milovník jednoduchosti a stříkačce se stále bráním..
První lc8 jsem koupil novou a najel na ni 50000 a prodal kamarádovi který ji ode mě vyprosil.Zlomit jsem se nechal i proto že jsem v německu objevil lc8 s najetýma 1400km ještě v záruce,s karbonovými kryty a hlavně s akrapy které v te době stály oba 48000kč a to celé za supr cenu.Na te jsem najel přes 100000km a prodal protože jsem chtěl vyrchol v tehle kategorii což je superenduro a protože jsem našel jedno krásné s 8000km bylo rozhodnuto.To si nechám dokud na to vylezu..Nic jiného v tom nehledej,ty motorka je fakt moc dobrá..
No v současné době už ktm nedělá nic hezkého..
Koukám že taky mluvíš o cestování,s lc8 jsem byl v Africe,Turecku atd..Odjel na ni do Finska,tam absolvoval týdenní soutěž a bez závady dojel zpět..Já si nemůžu na lc8 stěžovat a kdo mě zná tak ví že ji nešetřím..