Zdravím všechny. i když nejde o moto z kategorie cestovních endur, promiňte mi pokud Vás to nezajímá (tak to nečtěte) ale opravdu se nejde nepochlubit s mojím zážitkem s tímto peklostrojem.
Včera jsem byl v Yamaha HK nechat si vyměnit ještě nějaké rozbité plasty co mi předtím nevyměnili na moji xt1200z a měli tam vystavenou Yamahu MT-09 ve stejné šedé barvě jakou mám já tenerku. tak jsem poklábosil s týpkem, že je to moc krásná motorka, tak prý jestli si ji nechci půjčit na protáhnutí zatím co budou vykonávat opravu. tak jsem řekl že jo a tady jsou mé poznatky včetně pár fotek.
+ Po dosednutí na motorku jsem se tam vešel v pohodě i já (mám 200cm, 100kg), i když je malinká, tak se mi špatně nesedělo
+ jede to strašně. od spodu už to jede, ve středních otáčkách okolo 6000 to začne jet opravdu strašně. (po sednutí na mojí xt1200z jsem myslel že sedím na koloběžce a že se budu muset odrážet nohama abych se někam dostal)
+ na to, že to je tříválec zvuk, průběh výkonu a krouťáku to má jako čtyřválec
+ podovzek vykryl dobře i hodně rozbitou cestu. není až tak tvrdý jako tomu je např. u R1 a ostatních silnic. v téhle kategorii OK
+ brzdy, k tomu není co dodat
+ není drahá, oficiální ceníkovka je nějak 170 000 Kč tuším. na novou motorku za to co dostanete to ujde. konkurence je s cenou jinde
+ za mne vzhled nádhernej, opravdu se povedl. ta šedá tomu hodně sedí (tohle je ale individuelní záležitost)
+ ovladatelnost bicyklu, dobré težiště
+ prostě motorka plná (promiňte mi to moderní slovní spojení, ale jinak to říct nejde) fun faktoru. Prostě sednout, bavit se, dělat hovadiny. jízdy po zadním, po předním, kravinky ****vinky. město ideální na tenhle stroj
+ zrychlení 0-100kmh bych odhadoval okolo 2s protože to tam je opravdu hned.. na jedničku 130 noproblemo, co k tomu dodat.. a to těch rychlostí má 6
+ při stavbě se vycházelo z R1
- typickej naháč, není tam okolo Tebe nic, takže v rychlostech nad 120 kmh už máš problém se na tom udržet (jel jsem s tím 180 a myslel jsem že mi uletí helma a že i odletím já a to jsem na tom ležel co to šlo, i když mám helmu se štítkem. tam už to chce integrálku). Zase nadruhou stranu, tahle motorka je dělaná na zátah a není to o vysokých rychlostech
- nechtěl bych na tom strávit 500 km. to by nešlo, ale jak jsem psal výše, je to jiná kategorie motorky a kdo si ji koupí nebude na tom polykat kilometry
- asi ani další snad nejsou. snad jen že tahle motorka s palivovou mapou nastavená v pozici A = rychlé zrakvení v neprofesních nevyježděných rukách
+- (kategorie plus/mínus.. nevím jestli to je pozitivní nebo negativní)
+- s touhle motorkou prostě nejde jet normálně, jede to prostě jako mezihvězdný prase a pořád to svádí jet jako to prase. hodně lidí si včera v hradci králové a v okolí potvrdilo reputaci o motorkářích poté, co jsem kolem nich "prosfištěl". Promiňte chlapci, ale s tím fakt jinak než kudlu, dělat myšky a ****vinky fakt nejde..... po měsíci ježdění bych asi skončil na hřbitově nebo s vozejkem. rád jsem jim to vrátil ať si to nechají předtím, než začnu opravdu zkoušet spíše své limity než motorky
+- yamaha a tříválec. není to ale jejich první, v sedmdesátých letech dělali tříválec XS850
Shrnutí. V kategorii to bude hodně dobrá motorka. Peníze také nastavili slušné. Přímé konkurenty asi KTM 990 Duke, možná i KTM 990 SMT, Ducati Hypermotard, Ducati Monster 796, Aprilia DORSODURO 750 nebo Shiver 750, Honda snad ani nic nemá... atd.
Opravdu hodně solidní stroj, mít čas a peníze tak si tohle koupím asi možná i místo vysněného motarda, protože to je motorka mezi naháčem a motardem. prostě streetfighter
závěr z mé jízdy:
úsměv na tváři od ucha k uchu a zároveň naděláno v kalhotách (jel jsem převážně na režím A a trošku jsem za to bral)
Flash napsal:
jízdy po zadním, po předním, kravinky ****vinky. město ideální na tenhle stroj
+ zrychlení 0-100kmh bych odhadoval okolo 2s protože to tam je opravdu hned.. na jedničku 130 noproblemo, co k tomu dodat.. a to těch rychlostí má 6
Já byl předevčírem na Vrbovce a stály tam 3 kousky v různých barvách. Normálně bych se o tu moto nezajímal ale kamarád po ní slintá, tak sem jí obhlížel už na netu a teď na živo musim říct, že je nesrovnatelně hezčí proti fotkám. Je to asi úhledem pohledu kde mi na fotkách fakt vadí ten podivnej plechovej "pytel" místo výfuju pod břichem - v reálu na to ani neni pořádně vidět.
Bvízka se k bvízce naklání
jo předběhla dobu a pak ji zaspala ze neudelela supersuperteneru 900 :-) kde by dneska byli GS800ky kdyby to měli kolem 2005 uz postaveny - v riti :-) a dneska krasnej nastupce v podobe 3V - když nic tak hold nic :-)
Upravil Milanek dne 17-10-2014 21:18
Milanek napsal:
jo předběhla dobu a pak ji zaspala ze neudelela supersuperteneru 900 :-) kde by dneska byli GS800ky kdyby to měli kolem 2005 uz postaveny - v riti :-) a dneska krasnej nastupce v podobe 3V - když nic tak hold nic :-)
jsou spekulace o MT 09 X
adventure bike
ale jen s tím, že to bude do velmi lehounkého offu
předpokládám něco jako crossrunner od Hondy
Tak zrovna Yamaha by to cenovku mohla udržet relativne nizko - samozrejme to bude 250+ , ale kdyby v tom pokracovali i u MT07 a jeji poendurenou verzi "ohulily" o 30tis tak se z toho vykuli 2V 55kw enduro za 160 a před yamahou se vedle fronty na MT07 postavi druha na tenere 07 :-)
a že ta fronta na MT07 je kurňa dlouhá, od začátku uvedení byly sedmičky vyprodané všechny co jsou v česku, už jsou vyprodané i na další rok co dovezou... je to trhák - za tu cenovku
If you see the flash, it's already too late