KAWASAKI KLE 500
|
labakov |
Přidané 18-08-2015 16:25
|
Člen
Příspěvek: 18
Založený: 09.10.13
|
Ano a proto me to na nem nebavilo:-) |
|
|
|
qwert |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 16:27
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Chápu,motor lc8 chce taky jen točit a točit..Pravda,je to zábavné.. |
|
|
|
12345 |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 16:45
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
No a nyní už to běží podle obvyklého scénáře "v hlavní roli Transalp a LC8"
|
|
|
|
qwert |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 17:37
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Nebo by to mohlo pokračovat slavnou Štrosmajerovou větou.. |
|
|
|
qwert |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 17:53
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Tak něco z tisku:
Kawasaki KLE500 je na dnešní poměry již trochu zastaralý motocykl a ocení ji hlavně fanoušci této společnosti. Nenabídne vám nic zázračného, navíc vám určitě trochu přidá vrásky v oblasti spolehlivosti a celkového zpracování.
Motor
O pohon motocyklu Kawasaki KLE500 se stará již celkem zastaralý motor DOHC chlazený kapalinou, který dává ze zdvihového objemu 498cc nejvyšší výkon 47 koní a kroutící moment 43 Nm. To jsou pouze průměrné hodnoty a určitě nečekejte nějakou nadprůměrnou dynamiku. Zrychlení z klidu na 1/4 míle zvládnete za 15.2s a můžete pokračovat k maximální rychlosti 168 km/h. Motor výrazněji zatahuje až ve vyšších otáčkách, ale zároveň produkuje vibrace, které jsou trochu nepříjemné. Jeho zvukový projev je celkem slušný. Tento model byl vybaven šestistupňovou převodovkou, která určitě nepatří k nejpřesnějším a chvíli nám trvalo, než jsme si na ni zvykli.
Kawasaki KLE500
Jízda a ovladatelnost
Hlavní problém u tohoto motocyklu byl určitě v sedle. To je až neuvěřitelně tenké a kvůli tomu také nepohodlné. Proto se tento model příliš nehodí na delší cestování a příliš nekvalitní cesta vás také může pořádně rozhodit. Komfort jízdy by ale byl jinak určitě v pořádku, protože odpružení je naladěno spíše na měkkou notu a dobře filtruje různé nerovnosti a výmoly. Kawasaki se do zátaček nehrne zrovna s nadšením a přilnavost také není zázračná. Nicméně, jízda je předvídatelná a manévrovatelnost je na vcelku slušné úrovni. O zastavení se staraly kotoučové brzdy s kotouči o průměru 230mm vpředu i vzadu. Brzdy jsou pouze průměrně výkonné, ale můžete se na ně spolehnout, protože takřka vůbec nevadnou.
Kawasaki KLE500
Kawasaki KLE500
Výbava
Výbava už je na tom o trochu lépe a na nic jsme si stěžovat nemohli. Najdete zde úplně všechno, co budete pro jízdu potřebovat a za příplatek je k dispozici také výbava doplňková. Palubní deska je jednoduchá, přehledná a bez větších problémů čitelná i na přímém slunečním světle. Skládá se ze dvou analogových budíků a několika informačních diod. Sedlo je umístěno ve výšce 850mm a nádrž pojme 15 litrů paliva, což stačí na dojezd zhruba 240 km. To je určitě více než dost a mělo by to stačit každému. Rozměry pneumatik jsou 90/90 x 21 vpředu a 140/80 x 17 vzadu. Světlomet je dostatečně výkonný a problémy jsme neměli ani se zpětnými zrcátky.
Kawasaki KLE500
Kawasaki KLE500
Kvalita a spolehlivost
Tento model se vyrábí již od roku 1991 a kvalita zpracování i spolehlivost je opravdu hodně kolísavá, a to hlavně podle roku výroby. První modely byly opravdu strašně zpracované, byly náchylné na korozi a se spolehlivostí to bylo stejné. Pozdější modely na tom již byly lépe, například vrstva laku se zvětšila a také celková odolnost byla lepší. Ale pořád se nejedná o žádný zázrak, o tento motocykl se budete muset pořádně starat, aby vám odvedl dobrou a dlouhou službu. Nicméně, motor byl dostatečně spolehlivý i u brzkých modelů a jeden z hlavních problémů by mohla být občas stávkující elektronika. Při nákupu v bazaru si dejte na výběru opravdu hodně záležet.
Kawasaki KLE500
Kawasaki KLE500
Verdikt
Kawasaki KLE500 je na dnešní poměry již trochu zastaralý motocykl a ocení ji hlavně fanoušci této společnosti. Nenabídne vám nic zázračného, navíc vám určitě trochu přidá vrásky v oblasti spolehlivosti a celkového zpracování, protože o tento motocykl se budete muset pořád starat. Motor je pouze průměrně výkonný, produkuje nepříjemné vibrace a příliš spokojeni jsme nebyli ani s převodovkou. Jízdní vlastnosti by byly velmi dobré, kdyby nebylo nepohodlného sedla, které to všechno kazí. Výbava je ale dostatečná a najdete zde všechno, co budete pro jízdu potřebovat. Při nákupu v bazaru se vyhněte prvním modelům a zaměřujte se na co možná nejmladší kousky. |
|
|
|
12345 |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 18:04
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
To je ze Světa Motorů? |
|
|
|
qwert |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 18:10
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Katalog Motocyklů.cz |
|
|
|
12345 |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 20:39
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
Tak jste mne přemluvili KLE asi nebude to pravé.Tak tedy alespoň prodám manuál KLE500 |
|
|
|
hobr |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 18-08-2015 21:55
|
Člen
Příspěvek: 820
Založený: 03.01.11
|
Nezatracuj, vyzkoušej....
Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít..."
(Mark Twain) |
|
|
|
Milanek |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 19-08-2015 00:43
|
Člen
Příspěvek: 179
Založený: 18.04.14
|
tohle je zajimava "hadka" :-) KLE/TA600 veskery vtip je v tom ze je sakra rozdil mezi "tabulkovym" a "pocitovym" vykonem kdo rad toci tak z toho KLE nakonec ten pocitovy vykon i vydoluje - a není to spatny naopak - radit na 10500 se skokem na 9500 3 kvalty po sobe proste TA neumi pac by soferovi dali pisty po kulich :-) je to sice hadka mezi majitelem skody 105 a 120 která jede lip ale co naplat na kokorin dojedou obe :-D ja mam radsi TA a zvlast 600ku ale i klecko je dobra motorka - nemá smyl lovit tady krecky v grafu zvlast v tomhle rozsahu cca 32/39kw proste kazda dava to svy prd jinak a v jinym spektru - ,můžete tak porovnávat pindoury ale porovnavate jestli je lepsi 11/13cm :-DD
fakt je ten ze vykon není vse a "pocitovy vykon" udela moooc - 4tis km letos na vetraku (motor DR650) / 1500 km na bawu letos svedci za vse -bavi mne jezdit na slabsi s o generaci horsim podvozkem - proste proto ze je to vetsi sradna a to je cela veda - motorka proste musi sednout uzivatali a **** jestli ma 35/70/100 KW - proto je kravovina lovit motorku na diskuzích - nemusi byt super vychvalena ani super silna ale musí ti sednout a to si tady nezskusis :-)
Upravil Milanek dne 19-08-2015 00:46 |
|
|
|
Barney |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 19-08-2015 08:57
|
Člen
Příspěvek: 1102
Založený: 02.05.10
|
magoss napsal:
Ty starsi modely mely tusim totozny motor jako er5
Taky ten motor strkali i do čopra EN 500
''
A GPZ 500
''
„Jedeme zkratkou pánové. Je to sice dál, ale zato horší cesta...“
DR 350 S |
|
|
|
labakov |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 19-08-2015 14:47
|
Člen
Příspěvek: 18
Založený: 09.10.13
|
V tech motorech jsou rozdily, kazdy byl naladeny uplne jinak, konstrukcne byly rozdily ve vackach, karburaci, zapalovani (a samozrejme airboxy, vyfuky).
Jinak GPZ bylo od roku 1987, EN 500 od 1990, KLE 500 od 1991 a ER-5 od 1997 |
|
|
|
sumavahonzi |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 27-08-2015 10:54
|
Člen
Příspěvek: 41
Založený: 29.07.15
|
Milanek napsal:
tohle je zajimava "hadka" :-) KLE/TA600 veskery vtip je v tom ze je sakra rozdil mezi "tabulkovym" a "pocitovym" vykonem kdo rad toci tak z toho KLE nakonec ten pocitovy vykon i vydoluje - a není to spatny naopak - radit na 10500 se skokem na 9500 3 kvalty po sobe proste TA neumi pac by soferovi dali pisty po kulich :-) je to sice hadka mezi majitelem skody 105 a 120 která jede lip ale co naplat na kokorin dojedou obe :-D ja mam radsi TA a zvlast 600ku ale i klecko je dobra motorka - nemá smyl lovit tady krecky v grafu zvlast v tomhle rozsahu cca 32/39kw proste kazda dava to svy prd jinak a v jinym spektru - ,můžete tak porovnávat pindoury ale porovnavate jestli je lepsi 11/13cm :-DD
fakt je ten ze vykon není vse a "pocitovy vykon" udela moooc - 4tis km letos na vetraku (motor DR650) / 1500 km na bawu letos svedci za vse -bavi mne jezdit na slabsi s o generaci horsim podvozkem - proste proto ze je to vetsi sradna a to je cela veda - motorka proste musi sednout uzivatali a **** jestli ma 35/70/100 KW - proto je kravovina lovit motorku na diskuzích - nemusi byt super vychvalena ani super silna ale musí ti sednout a to si tady nezskusis :-)
Přesně!!!
já bych KLE neodsuzoval, je to zajímavej strojek, ve svý době jedinej šestikvalt v segmentu, má osobitý projev točivého motoru a prostor pro lazení v podobě dílů z GPZ 500 - ve své době 5tikilo který jelo 200 km/h |
|
|
|
12345 |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 23-02-2018 13:09
|
Člen
Příspěvek: 1074
Založený: 02.05.10
|
Tak a jsem tu zase...ale tentokrát mne sem přesměroval MilanekZačal jsem se znovu dívat po KLE a pročítat různé recenze.Prý byly u starších modelů nějaké potíže s altíkem nebo startérem.Jaký model nebo rok je tedy nejvhodnější ke koupi?Ten poslední nee ta kapotka mi nelíbit...vypatá to jako po havárii...A trošku mi vadí ta malá nádrž na ty aktivity pro které bych to chtěl využívat.Kolik se na tom dá takovou courací jízdou najet na jednu nádržku?
Upravil 12345 dne 23-02-2018 13:10 |
|
|
|
labakov |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 23-02-2018 14:15
|
Člen
Příspěvek: 18
Založený: 09.10.13
|
rocniky 1996 a dal - altik byl problem na starych (nebyl zaplechovany a casem se uvolnili magnety), zadna zvlastni zavada, ale zamrzi. Druhy problem byl napinak retezu, kdy na prvnich byl modernejsi, ale byli s nim problemy. Od rocniku 1996 uz vsechny maji mit novejsi. Proti tomu nejnovejsimu lze mit jedinou vytku - ma katalyzator (nerizeny), predchozi ho nemeli.
Jinak si to vyzkousej jestli ti bude vyhovovat tocivej motor. |
|
|
|
labakov |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 23-02-2018 14:16
|
Člen
Příspěvek: 18
Založený: 09.10.13
|
jo a spotreba - pocitej 5-5,5 litru a nadrz ma 12 + 2l rezerva - fakt je mala. |
|
|
|
satos |
KAWASAKI KLE 500
Přidané 23-02-2018 18:00
|
Člen
Příspěvek: 116
Založený: 31.05.17
|
Milanek tiež písal "140-150 dalnice v poho". No, u mňa to bolo tak do 130. Krátko som skúšal 160 ale nič moc. Zato na 6-tke to šlo 60 i 50 v pohode. Ani som v dedine nemusel podradzovať a jemným pridaním to šlo potom zas hore bez problémov.
Mal som ročník 2005. Po cca 40t začalo tiecť vodné čerpadlo. Oprava za pár drobných. Sedadlo mizéria. Po 120 km som si necítil zadok. Hneď šlo prečalúniť.
Spotreba jak písal Labakov. Tankoval som po 200-240 km (zhruba dojazd po rezervu).
Pri 100-110 to už triaslo ako Ténerka (XT660Z), zrkadlá "rozmazané" a záťah oproti XT citeľne slabší (slabší kruťak).
Za tie prachy skvelá motorka, ale pokiaľ ti tie tvoje Ténerky po asfalte jazdia 120-130 v pohode, nevidím zmysel ísť do KLE. |
|
|