- napsat BMW GS bez označení typu je pitomost. Může se mluvit o GS starém 30 let, jednoválci, dvouválci řadovém nebo boxeru - kdo ví?
- KTM 990 je nepochybně skvělý stroj se sportovníma ambicema. Všechno zvládne ale - byl jsem na několika výpravách s lidma co měli 950 i 990 a mají jedno společné - strašně to žere, takže se musí mnohem častěji tankovat, vézt víc benzínu a řešit situace které by člověk s jakýmkoliv GS nebo s 1190 řešit nemusel (shánění benzínu po lahvích u domorodců) apod. To je jediný - a snad ještě šílený přístup k airboxu
- k vožení motorek na vozíku nebo v autě asi takhle - asi se všichni shodneme že neexistuje lepší technika než to, co se používá na dálkové rallye typu Dakar. Tak proč kruci nejedou na přejímky po ose? To je naprosto to samé, proč někdo veze motorky napříč Evropou na vozíku. Nechce si sjet offroadový gumy na dálnici, nechce na ní trávit celé dny a nemá většinou ani tolik času aby mohl jet nějakou zajímavější cestou mimo dálnice třeba 3000km, protože nemá tolik dovolený. Takže když si chce zajezdit třeba v Portugalsku offroady, tak je nejsnadnější naložit to na vozík spolu s dalšíma motorkama a střídat se při řízení a dojet tam 2x rychleji a levněji než po ose. Čím víc ty motorky jsou sportovnější a určené na to ježdění mimo silnice, tím méně lidi chtějí po silnicicích jezdit a zejména po dálnici v Evropě.
- každý je jiný a každému vyhovuje něco jiného. Někdo chce spíš silnici, někdo víc enduro a jiný vlastně cesťák i když si to nepřizná. Některé modely mají v určitém ohledu výhodu (spotřeba, průběh krouťáku, brzdy, podvozek, komfort...) a obvykle zase v nějakém jiném nevýhody. Nevede to k ničemu, když se na internetové diskuzi dohaduje fanoušek KTM s fanouškem BMW, zejména když oba mají nějaké malé japonce a nemají peníze aby šli a koupili si to, o čem sní. Obvykle tihle lidi bývají nejvíc agresivní.
Tomáš Kocanda
touratech@touratech.cz www.touratech.cz