To: Hadislav - Koupil jsem si CNCčka na XT660R. Mám lámací a délkově stavitelný. S původníma jsem měl pocit, že jsou dlouhý jak závory u lesa, ale ty CNCčka v nejkratší délce jsou stejně dlouhý. Když odložím motorku, tak fungují bezvadně, ale kratší páku tím asi nevyřešíš.[/quote]
Délkově stavitelné mám na ETV. Ty origo jsou hodně dlouhé a tyhle mi nastavením vyhovují. Navíc mají za jízdy seřiditelný krok k rukojeti.
Na CRF mám jiné, extra krátké "dvouprstovky" . konstrukčně jiné než na ETV. Jsou vyklápěcí a vzdálenost od řidítka mají seřiditelnou jen nářadím.
Upravil PavelETV dne 27-06-2014 09:30
řeším také krátké páčky na velkou tenerku (XT1200Z) z důvodů občasného ježdění v offu a velká páčka je napytel, potřebuju ovládat dvěmi prsty a s dlouhou to lze dost blbě (vždycky se přivře prst).
Koukal jsem na internet, vyzkoušel jsem i na stejné motorce krátké CNC páčky (kus litr). Nejsou ještě jiné výrobky ? přišly mi hrany dost ostré na těchto páčkách
dále, ty lámací CNC, má to nějaký význam ?
Děkuji za doporučení případně zaslání postřehů či jiných informací
If you see the flash, it's already too late
tak tu krátkou ještě s blastrem, to ulomit už musíš fakt nešikovně spadnout nebo urazit a to už bude bolet i prstíky
je pravda že jsem už ale páčku v minulosti 2x zlomil, ale to tam nebyl takovej blastr jako mam ted na motorkach
If you see the flash, it's already too late
Důležité je se naučit spojkovat. Na to je jedno jestli je páčka krátká nebo dlouhá, nikdy za jízdy ji nevymačkávám úplně /pouze na start s kvaltem, nebo zařazení jedničky/, mám osmikilo kde jde spojka vcelku ztěžka, ale horší pasáže ji mačkám stejně jen jedním prstem /dlouho bych to asi nevydržel/. Důležité je nastavit páčku a spojku tak aby byla citlivá v bodě kde máte cit na mačkání spojky. Já jsem vyplácnul majlont za wundrlich a po měsíci jsem stratil tu druhou přišroubovanou část s kuličkou /nelze dokoupit jako náhradní díl/ a zjistil jsem že mi vůbec nechybí. Technickou jsem prošel, ale nevím jestli to nevadí, nebo si toho nevšiml. S brzdou je to stejné i když spojku používám co se týče terénu častěji.
Stavitelnou páčkou musíš nastavit aby spojka začala zabírat když ji držíš ukazováčkem a prostředníčkem mezi prvním a druhým článkem prstů a ještě vcelku pevně udržíš malíčkem a prostředníčkem řídítka. Pokud máš hodně slabé zápěstí, nepomůže ti nic jiného než cvičit. Je na to takové gumové kolečko. Používal jsem ho kdysi když jsem se učil na kytaru baré a měl jsem ohnutý krk že byla potřeba síla dvou slonů. Dlaň tě bolí pravděpodobně že na páčku dosahuješ konečkama prstů, tím pádem se více zapíráš dlaněma do řídítek a výsledek je jasný.
Ještě k nastavení sklonu: někdo to tady již trochu popsal. Při jízdě v terénu by měly být lokty od sebe a pak páčky musí být v ose předloktí-
Zkuste se mrknout na enduroškolu na youtube. mám dojem že se to jmenovalo:
Adventure riding, nebo offroud fanatik. Je tam spousta dílů, ale odkaz si již nepamatuji.
Než začnete nastavovat páčky, nastavte si řídítka
https://www.youtube.com/watch?v=gkvOACPnQjU
A tady něco k páčkám
https://www.youtube.com/watch?v=czUbwH7oGl0