pavelgs napsal:
Přehřát se dá i BMW a ani jsem nemusel jezdit do tropů.Dostal jsem se na doraz i tady v ČR v koloně za letního vedra a nedělám si iluze,jakým způsobem probíhalo mazání motoru za takové teploty oleje.....U LC8 má na přehřívání velký vliv i plastový kryt chladiče.Stačí jej dát pryč a podstatně se zpomalí stoupání teploty vody..
Ono je celkem blbost jet s tím protibahnovým krytem někde kde můžu čekat horko.On tomu chladiči přístupu vzduchu brání dost.Na takovou cestu ho raději nahradit tím sítem které je taky v nabídce a pokud to někomu stále nestačí dá se přidat ještě jeden ventilátor jako měl sqwer.
Než jsem se dostal k tomu něco napsat tak už to tady vše po kouskách je
ten motor je dost odlehčený a má málo hmoty, oleje a vody co by to zvládalo odvést takže to vyžaduje jízdu, čistý chladič a dostatek vody a chalzení celkově v dobrém stavu
standardně to stačí jinak kovová mřížka + druhý ventilátor (někdy bych snad doma našel i výkres na jeho uchycení) extrémisti mohou přidělat i chadič oleje ala Meoniho stroj
každopádně já třeba teď v Maroku ve FešFeši v vádí kde bylo dle teploměru v autě 47°C motorku nepřehřál, buď jsem jel nebo když jsme stál tak jsem to nechal dovětrat a stačilo to, naopak boxer měl na oleji 120°C
ještě je možné vyměnit spínač ventilátoru za jiný s nižší teplotou spínání a pak je tam větší rezerva před přehřátím
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009
ještě je možné vyměnit spínač ventilátoru za jiný s nižší teplotou spínání a pak je tam větší rezerva před přehřátím
Málem bych zapomněl.V kaslíku mezi nádržema mám přepínač,který když zapnu do polohy ON,spíná ventilátor o něco dříve,než v originálním provedení.Zdědil jsem to po původním majiteli z Anglie.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759)
Musím ji pochválit, když ji stále někdo pomlouvá. Já osmikilo v Tiraně při cca 40C nepřehřál, a to jsem popojížděl skoro dvě hodiny. Se mnou už to bylo ale horší
To jsem rád že mi potvrzujete že to konstruktéři s chlazením na LC8 nezvladli, a že si to člověk musi dodělat doma... což je u motorky za 300 000 škoda. Nechce se mi dávat druhy větrák, ani přídavny chladič oleje, jak kvuli hmotnosti tak kvuli tomu že to muže byt zase další potencionální zdroj problémů. Vymenit tu mřížku chladiče mi neprijde blby. Až někde něco uvidím začnu o tom přemyšlet.
Zajímavý je že teplota nezačne klesat ani když jedeš z kopce a brzdíš motorem, pak už pomuže jen zastavit, vypnout motor, nechat běžet větrák. A pak to protočit aby se posunula voda a znova. Ještě bylo zajímavy že uplně stejná motorka nevařila stejně ale o poznaní víc a častěji. Nepřišli jsme na to čím to je.
Jo a jinak ta Huska je docela pěkná :-)
cestovaní na moto - to je vášeň
Mřížku má v nabídce jak KTM tak třeba SWmotech - ale chce to měnit dle potřeby - písek mížka, liberecké bahno plast
taky mrkni na to kolik tam máš vody jestli ji nevyvyřil a nechybí ti tam v chaldiči, kapaliny není v okruhu moc a každý kousek se pozná, přitom zkontroluj i víčko chadiče jestli těsní - taky jedna ze slabostí občas netěsní nebo nedrží tlak a pak to vaří častěji a víc to vyhazuje kapalinu a tím s eto dále zhoršuje
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009