3X> Určitě to subjektivní je, jinak to ani neumim - stejně jako mé porovnávání V-Smrk vs PřesAlp vs. litrovej V-Smrk - ale důležité je, když má člověk to o čem je přesvědčenej že je (pro něj) lepší ;-)
Stejně tak se dá porovnávat garmin vs. tom-tom a vzhledem k zaujatosti ač přiznám pár plus bodů tom-tomu, vítězem je pro mne garmin...
Bvízka se k bvízce naklání
Meli napsal:
220 sice neumí připojit talefon (blatouch to má ale jen na připojení head setu pro možnost poslouchání hlasových údajů v helmě)
Na druhou stranu 550 sice má blatouch i na propojení telefonu, ale zase nemá mikrofon na těle a reprák má jen v auto držáku.
to znamená, že v autě bys to jako handsfree využil jen s blatouch příjmačem na uchu a nebo s kabelovym externim mikrofonem (možno dokoupit)
Naproti tomu 660 má na sobě mikrofon i reprák a tak může fungovat jako handsfree v autě prostě - okamžitě.
To netvrdim abych upřednostnil tu nebo onu - to je prostě fakt. Já měl k 550 na motorce kabelovej head set a tak mne prudilo připojování a odpojování kablů, že jsem to přestal používat. Naopak v autě (ve kterym nemám handsfree) to na delších trasách docela používám.
Meli: jen to trochu upresnim... 550 jsem mel, nez jsem ji vymenil za 660, ktera je pro mne ve vsech ohledech lepsi, hlavne offroad trasy, moznost navigace po trase od zacatku i od konce a to, co ukazuje na displeji ( odbocky a razeni do pruhu je neustale videt a moznost volby udaju s tim, ze navi umi ukazovat daleko vice udaju, nez 550 ).
Nema sice mikrofon, ani reprak na tele, ale oboji je na drzaku pro auto, pouye musi byt navi v drzaku a drzak napajenej ze zasuvky. Pak lze bez problemu pouzivat handsfree. Zadnej externi mikrofon jsem nepotreboval.
Upravil stepan dne 21-01-2012 13:21
3X napsal:
2 Meli: o skokovém zobrazování taky nevím
V tomhle.ma Meli pravdu, 550 skutecne zobrazuje pohyb pri jizde skokove. Nebylo to ale.zrovna, co by mi nejak vadilo.
Upravil stepan dne 21-01-2012 13:18
viac ako po roku to ozivim tuto temu: Napiste mi kto mate skusenosti preco kupit / nekupit 550ku - v podstate je tu uz vela povedane (este si precitam Meliho recenziu a Tomasove TT porovnanie), ale zas presla nejaka doba a niekto mi moze pomoct s cennymi infoskami
Robert ZL - Ty si nakoniec co kupil?
.... dik kazdemu za duchaplne infosky Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Ahoj, 660tku má kámoš, takže ji znám spíše z rychlíku, já mám 450, to je jako 550, ale bez bluetooth.
Takže 550 - zápory ve vztahu k 660:
- zobrazuje pozici skokově (píše se to tu), což je ve městě, kde je situace méně přehledná problém, ale žít se tím tak nějak dá
- při navigování vrstevnice v topomapě ČR žloutnou a mapa je pak nepřehledná
- divně pojaté návěstí typu "za 200 m odboč", ale nenapíše kam - taky s tím ale umím žít, ale je to fakt nepochopitelný a je to fakt mínus
- na SW je vidět, že je už zastaralý
Klady:
- přijde mi tak nějak lépe zpracovaná, ale to ber subjektivně
- zdá se mi rychlejší, ale opět to ber jako individuální zkušenost
- má ovládací tlačítka, takže ne vše se dělá přes displej - to tuším 660 nemá - takže se mi líp ovládá, např. snadný návrat na mapu ze kteréhokoliv menu stisknutím jednoho tlačítka (to mám moc rád)
- zdá se mi, že displej je svítivější
Někde jsem četl, že se u 550 hůř plánují trasy, ale to nepotvrzuji, plánování je v poho. 550tka je určitě velmi dobrá navi na motorku (i když někdo to může vidět jinak a já mu to brát nebudu) a ani nemám motivaci ji za 660 měnit. Mě ty nedostatky zase tak nevadí a tu rychlost vykreslování a pro mne lepší ovládání beru jako velký bonus. Navíc nejsem moc rozmazlenej :-) Ale pokud bych si kupoval novou, tak bych hodně váhal. Myslím, že skoro vše je v té Meliho recenzi. Kámoš taky váhal, radil se se mnou, protože do těch GPS tak nějak dělám, nakonec šel do 660 - vadí mu rychlost vykreslování mapy při zobrazení menších měřítek (ta je u té jeho fakt pekelná) a trochu topornější ovládání. Jinak je moc spokojenej. Argument je, že je to přeci jen novější model.
No, moc nového jsem ale nenapsal :-) Asi je fakt řečeno vše a já bych ty rozdíly neviděl až tak dramaticky - lidský mozek je flexibliní. Do cíle dovedou obě :-) Nevím ani, jaký je cenový rozdíl ...
Upravil HonzaCBX dne 10-06-2013 21:49
HonzaCBX - dakujem
ak to dopadne zajtra idem jednu 550ku pozriet z druhej ruky, zial predavajuceho nepoznam tak musim byt ofafrny a dat si majzla nex sa neokafrem, cena je velmi dobra (si myslim) = 6000 Kč
...mno uvidim v akom bude stave
Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
hmmm, mno vidis plukovniku
v zime som asi driemal zimnym spankom, ked som nezaregistroval Tvoj prodej
prodaval si 550ku? (za kolik?)
Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Jeste jsem narazil na jeden podstatny rozdil u 660 vs 550 a to ten, ze 660 umí offroad trasy
respektive lze nahrát projetou stopu od nekoho, nebo tuto stopu vytvorit v mapsource a nahrát do navigace tuto v navigaci importovat jako off trasu - priradit ji barvu a ta se pak zobrazuje jako soucast mapy - rekneme jako treba barevna turisticka stezka - takze to po ni nenaviguje (slovne/symbolama) ale da se podle toho v pohode jet. To je vyhoda mimo routovatelné úseky map apod. já si takhle teď třeba chystám trasy na horskékolo - paráda - vidim kde jsem jeslti se nevzdaluju, (jen ta navigace je v kapse tak ji musim porád vyndavat ak ontrolovat - taková kráva na řidítkách kola by ale vypadala hrozně tak to neřešim :-D
Bvízka se k bvízce naklání
vlk napsal:
HonzaCBX - dakujem
ak to dopadne zajtra idem jednu 550ku pozriet z druhej ruky, zial predavajuceho nepoznam tak musim byt ofafrny a dat si majzla nex sa neokafrem, cena je velmi dobra (si myslim) = 6000 Kč
...mno uvidim v akom bude stave
Vlku, já taky přešel z 550 na 660ku.
Jenom zdůrazním, co mi oproti 660ce na 550 nejvíce chybělo.
550 nemá náhled další odbočky, jenom info, za jak dlouho bude. Oproti tomu u 660 vidím všechno i do kterého pruhu se mám řadit, je to boží.
550 nemá možnost vypnutí automatického přiblížení měřítka mapy. Funguje to tak, že se mapa přiblíží před každou odbočkou a oddálí, když je další odbočka až za nějakou dobu. No jo, ale pak nastaly situace, že jsem přijel k místu, kde jsem si nebyl jistej, jestli mám prudce odbočit doprava nebo jet rovně. Navigace toto místo jako odbočku nehlásila, protože dle ní se nejednalo o odbočku, pokud jedeš pořád po hlavní silnici. Musel jsem si tedy šáhnout na navigaci a ručně si ji přiblížit, abych měl jistotu.
660ka tuto funkci umí vypnout. Aby to ale nebylo tak jednoduchý, má to i své ALE. Výchozí měříto je v tomto případě dost málo podrobné na městský provoz, tam si musím mapu ručně přiblížit. Toto platí, pokud používáš režim 2D, u režimu 3D tento problém nebude.
Pro jízdu po silnici byly tyto 2 funkce pro mne asi nejvíce omezující.
660ka má více údajů, které lze navíc nastavit na displeji a to zvlášť v režimu auto a zvlášť v režimu moto. Je to dost příjemný, ale nebylo to pro mne zásadní nedostatek.
Pro offroad je velká výhoda zobrazení prošlých tras na displeji. Neumí to sice po nich navigovat, ale zvolíš si barvu a pak vidíš na mapě zvýrazněnou čáru, kudy jel někdo před tebou a máš jistotu, že to je správná cesta.
V autě je výhoda, že navigaci má reprák i mikrofon na těle a né v držáku, jako 550. Pro zachování zvuku a handsfree tedy není potřeba mít držák napájený, což u 550ky je nutnost, jinak je navi bez zvuku a ani nemůžeš využít handsfree.
Možná toho bude víc, ale tohle je asi to hlavní, co mne teď napadlo.
evidujem co ste napisali a teda je mi jasne ze 660ka je festovnejsia a ma svoje vyhody voci 550ke
Ale k momentalnemu uvolneniu financii je moja volba jasna ze to moze byt len 550ka
a preto sa len rozhodujem ci je / nieje dobra kupa 550ky za 6000Kč
Ak to nevyda, kaslem na to a nadalej si vystacim s mapou a zdravym navigacnym zmyslom a orientaciou a klasikou - mapami v papierovej podobe
Navigačný pretek motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk