Plánování cesty do neznáma
|
Pardal |
Přidané 15-09-2010 12:23
|
Člen
Příspěvek: 1138
Založený: 04.06.10
|
Už dlouho mam v hlavě myšlenku podívat se někam daleko, hlavně do končin divokých, drsných ale překrásných. Např. Sibiř a tak. Jak čtu ty různé cestopisy tak v poslední době je vidět že se používají motorky lehčí a lehčí. A tak to začínám řešit. Teď jsem četl " Sibiřský EXTREME" a jeli to na LC4 a BMW X Challenge. Možná, že jsou tyto motorky v mé mysli zbytečně podceňované, tam dálnice nejsou, cesty spíš taky ne... Co vy si o to myslíte, co je vhodný bike na takovouhle expedici?
cestovaní na moto - to je vášeň |
|
|
|
Tarabys |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 12:29
|
Člen
Příspěvek: 385
Založený: 29.05.10
|
Můj názor je, že velké motorky jsou zbytečně přeceňované... myslím velké GS a LC8 Adv. Do těchto extrémů je naopak ta lehčí moto výhoda. Samozřejmě je tomu nutné přizpůsobit vybavení, které si povezeš, ale prostě myslím, že vhodnější budou lehčí motky... tož tak...
----------------------------------
"to je ON, mého srdce Strom..."
Můj web? Tady > www.tarabys.blogs... |
|
|
|
qwert |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 12:46
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
Tarabys napsal:
Můj názor je, že velké motorky jsou zbytečně přeceňované... myslím velké GS a LC8 Adv. Do těchto extrémů je naopak ta lehčí moto výhoda. Samozřejmě je tomu nutné přizpůsobit vybavení, které si povezeš, ale prostě myslím, že vhodnější budou lehčí motky... tož tak...
A kam už si dojel a na čem? |
|
|
|
xx6 |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 13:01
|
Člen
Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10
|
tak my s Honzou potkali v Chorvatsku amíka, co na LC4 jel kolem světa. Ale zas na druhou stranu, většina lidí takové cesty jezdí na velkých mašinách - viz Igor. Tož nevím. Ale jet jde na všem Je to jen o tom komfortu - viz Jarda Šíma, ten cestuje na kde čem
Edit: když si u sibiře, kámoš ji projížděl na Bigovi a druhý měl XTZ 750. Takže taky relativně velké hovada...
Upravil xx6 dne 15-09-2010 13:05 |
|
|
|
ivan66 |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 13:02
|
Člen
Příspěvek: 1415
Založený: 12.06.10
|
Sibiř? Tam bych volil lc8, nebo taky by mohl být po menších úpravách
vhodný Versys
Né vážně, lc8 není zase tak těžký a má určitě dost výkonu. |
|
|
|
qwert |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 13:13
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
ivanversys napsal:
Sibiř? Tam bych volil lc8, nebo taky by mohl být po menších úpravách
vhodný Versys
Né vážně, lc8 není zase tak těžký a má určitě dost výkonu.
Zase máš pravdu Ivánku.Kdo na lc8 jezdí,ví že není vůbec těžká zvlášt když se rozjede.A výkonu má opravdu dostatek.. |
|
|
|
Tarabys |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 13:23
|
Člen
Příspěvek: 385
Založený: 29.05.10
|
qwert napsal:
A kam už si dojel a na čem?
Naprosto irelevatní... psal jsem (myslím celkem) jasně, že je to můj názor a netvrdím, že je nejlepší a jediný možný...
----------------------------------
"to je ON, mého srdce Strom..."
Můj web? Tady > www.tarabys.blogs... |
|
|
|
Peacemaker |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 14:04
|
Člen
Příspěvek: 180
Založený: 02.05.10
|
Ve mne se to tedka taky pere - nechci jezdit zadny extremy, ale lehci motorku si dokazu dost realne predstavit. Takze po ocku koukam na F 650 GS Dakar. Na druhou stranu silnice bude urcite prevazovat, takze proc se zase zbavovat komfortu na ni. Sotolinu projedu a proste v zahranici me stejne porad v offu brzdi vedomi, ze to tam rozbiju a jak se pak vratit domu... |
|
|
|
bzukTA |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 14:15
|
Člen
Příspěvek: 70
Založený: 22.05.10
|
Myslím, že většina cest.endur jsou dobre mašiny, jde spíš o to co komu vic sedí, 100 lidí, 100 názorů.....ale na extremně dl. cestu bych asi zvažovala moto, které bude technicky jednoduché,aby se mašina dala opravit i někde hooodně daleko od značkového servisu.... |
|
|
|
HonzaH |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 14:21
|
Člen
Příspěvek: 712
Založený: 24.05.10
|
S tím si vždycky vzpomenu na tu holčinu co projela jižní ameriku na tricksteru nebo na kultovní výpravu na sinaj na malorážkách
takže asi tak k nutnostem 100 koní, pod litr to není motorka a pod 200 kg živé váhy to snad ai nemá cenu zmiňovat
------------------------------------------
Kač Kač 950 2004 - už je pryč
Kač Kač 690 2009 |
|
|
|
xx4 |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 14:43
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.
''
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
qwert |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 15:00
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
pavelgs napsal:
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.
' '
JJ,cesta kostí.. |
|
|
|
xx6 |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 15:19
|
Člen
Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10
|
kdybych se měl držet teorie co nejjednodušší koncepce, tak zrovna pro sibiř budu volit Jawu 350 a nebo starého dobrého Urala. Bo těch tam je dost a opravit jde obojí pomocí kladiva, kombinaček a šroubováku |
|
|
|
task |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 15:25
|
Člen
Příspěvek: 201
Založený: 18.08.10
|
A co takhle Honda NX 650 Dominátor????
|
|
|
|
Peacemaker |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 16:08
|
Člen
Příspěvek: 180
Založený: 02.05.10
|
task napsal:
A co takhle Honda NX 650 Dominátor????
moc kratky servisni intervaly, jinak moc fajn motorka |
|
|
|
PetrAT |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 16:22
|
Člen
Příspěvek: 2286
Založený: 27.05.10
|
qwert napsal:
pavelgs napsal:
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.
' '
JJ,cesta kostí..
Jasně dali cestu kostí, ale po ose jeli do Moskvy, pak myslím něco vlakem a potom pár dní na lodi a zpátky letadlem do Moskvy.
Tím nijak nechci snižovat hodnotu jejich cesty
Osobně, pokud bych měl jet pouze Cestu kostí a neřešil transit, tak volím DR 350 |
|
|
|
qwert |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 16:38
|
Člen
Příspěvek: 5521
Založený: 13.05.10
|
PetrAT napsal:
qwert napsal:
pavelgs napsal:
Na dlouhou cestu třeba někam na sibiř,bych volil z R1100/1150GS,LC8950 Adv,Africatwin, Triumph Tiger.U GS1150 bych dal přednost provedení bez posilovače a s jednou svíčkou.Čím míň krámů kolem motoru,tím líp.
Tahle partička sibiř dala,takže tyhle motorky ji zvládnou na tuti.
' '
JJ,cesta kostí..
Jasně dali cestu kostí, ale po ose jeli do Moskvy, pak myslím něco vlakem a potom pár dní na lodi a zpátky letadlem do Moskvy.
Tím nijak nechci snižovat hodnotu jejich cesty
Osobně, pokud bych měl jet pouze Cestu kostí a neřešil transit, tak volím DR 350
Chápu,ta se dá odnést i na zádech.. |
|
|
|
ivan66 |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 15-09-2010 16:39
|
Člen
Příspěvek: 1415
Založený: 12.06.10
|
Já myslím, že by to tady dal každý na té svoji.
Je otázka za jak dlouho by se různí cenduráci vraceli,
Třeba já motorově ok, ale podvozek bych mněl asi oskládaný z Uralů,
Dněprů, co by mi soudruzi půjčili. |
|
|
|
Filip |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 30-09-2010 17:51
|
Člen
Příspěvek: 89
Založený: 29.08.10
|
jedno-valy super na off-road + jsou lehke tak clovek neni tak moc unaveny po par tydnech na ceste ale presne jak ostatni rekli: zalezi na skladbe terenu. Kdyby byla expedice 20% silnic & 80% offroad tak proc ne jednoval. Pukud budou cisla jine tak radej dvouval (napr i pro: 35% silnice & 65% offroad dvouval).
Vzdy plati ze se to da odjet na vsem ale cim vkusnejsi/kompatibilnejsi motorka s danym terenem tim vetsi zazitek.
Vsichni asi zname youtube video s Emanem co objel svet na R1 ale po mych zkusenostech si dovedu predstavit jak ho to muselo nebavit a asi kazdy vecer ve stanu nebo hotelu snil o tom jet na KLR nebo 950 Adventure.
Dalsi faktor taky je:
proc mit 300 tisic v jednovalu na off road expedice, chopperu kolem mesta a nahaci na asfaltku a zadne misto v garazi kdyz clovek muze mit jednu motorku co to zvladne vsechno za 150 litru (ktm, transalp, afrika, v-strom 650, bmw, varadero, ..). (minus naklady na pojisteni, gumy, oleje, ...)
Ze jo
Jo, a k ty expedici Siberia Extreme, myslim ze ti borci byly kolem 50ky tak se nedivim ze se jim nechtelo manevrovat s velkyma motorkama + ty jednovaly stoji tretinu toho co velky adv.tourer a jestli byly ze statu tak vsadim boty ze byly priposrani ze jim ty motorky stejne v rusku nekdo ukradne.
"Nejlepsi motorka je ta, co mas v garazi!"
Get on it and RIDE!!!! |
|
|
|
prezi |
Plánování cesty do neznáma
Přidané 30-09-2010 19:05
|
Hlavní Administrátor
Příspěvek: 4048
Založený: 20.04.10
|
Filip napsal:
proc mit 300 tisic v jednovalu na off road expedice, chopperu kolem mesta a nahaci na asfaltku a zadne misto v garazi kdyz clovek muze mit jednu motorku co to zvladne vsechno za 150 litru (ktm, transalp, afrika, v-strom 650, bmw, varadero)
...100%-tní souhlas! |
|
|