TRIUMPH TIGER 955i
|
marvy |
Přidané 01-02-2012 14:20
|
Člen
Příspěvek: 262
Založený: 24.02.11
|
Dneska mám fakt psavou a protože mi občas posílaj lidi v SZ dotazy ohledně zkušeností s Triumphem a tady ještě není patřičné vlákno, rozhodl jsem se, že pár zajímavých věcí napíšu.
Triumph je u nás stále dost nedoceněná značka a Tiger se dá dnes pořídit za celkem slušný peníze.
Tento model se vyráběl od roku 2001 do 2006, výkon je 98, nebo 106 koní. Od roku 2004 se dělal už jen na litejch kolech. Ještě se v letech 1999 – 2000 se vyráběl v podstatě stejný model, ale motor měl obsah jen 885 cm3.
Motor je tříválec se vstřikováním. Ten motor táhne furt pryč. Šestka se sebere už od 1500 ot. Kdo se na tříválci nesvezl, nepochopí (nebo neuvěří). Osobně si myslim, že Tigr GéeSum, mimo 12ctek ujede. Ten motor je prostě skvělej.
Je to šestikvalt.
Nádrž je na 24 litrů.
Spotřeba. Jsou lidi co jezděj i pod 5l. Já osobně jezdím průměr 6 l (ale převážně jezdím ve dvou a občas jak hovado. Zatím největší spotřebu jsem měl 8,2 litru. (To když jsem cestou z Rumunska dostal u Balatonu 66 euro za špinavou SPZ, tak jsem nasranej ve dvou, s kuframa a na E09 pod 150 km/h až domu nejel).
Servisní interval je 10000 km - olej + filtr, každých 20 tisíc - vzduchový filtr, svíčky a kontrola ventilů (řešeno výměnou, nebo prohozením podložek).
Tigr má v základu pancéřové hadice.
Vstřikovací systém má na rozdíl od některých jiných, mimo jiné i senzor atmosférického tlaku (nemá problémy ve vyšších nadmořských výškách jako jiné stříkačky)
Na Triumphy existuje neoficiální dost kvalitní diagnostickej software zdarma a kabel jde koupit za 250kč. Dají se na tom zjišťovat a mazat chyby i přehrávat oficiální nebo neocifiální. palivový mapy. Nemusí člověk, kvůli každýmu prdu do servisu a navíc se to může hodit i na cestách, kdy zjistím rychle závadu (nebo který čidlo nefunguje správně) a nemusím kvůli tomu mít zařízení za 10 a víc tisíc, nebo nemusím pokračovat servisní rychlostí do nejbližšího servisu. (Spousta lidí sebou na cesty stejně vozí NTB, nebo netbook). Ne všechny modely maj katalyzátor, jen lambdu a ta jde softwarově odpojit přehráním jiný palivový mapy.
Nevýhody. Na Tigrovi fakt fouká, ale není to zase tak hrozný (na GS 11 mi to přišlo obdobný) ale cestování je i tak pohoda. Na manipulaci na místě je to fakt těžká kráva, ale dá se na to zvyknout. Na náročný offroudy to úplně není, na to jsou jiný motorky (hlavně lehčí a s menšími objemy a výkony) ale je to hlavně o jezdci a o odhodlání každého soudruha do čeho si troufne, tak jako i u vrtulí.
Do těžšího terénu je vadou vyšší těžiště a relativně nízko vedené svody.
Nemá sice kardan, ale na druhou stranu myslím, že přetrženej řetěz na cestě není takovej problém, jak prasklej kardan, nebo vysypaný kříže.
Bohužel modely s drátěnejma kolama nejsou bezdušový.
Nemá ABS, ale dá se bez něj žít.
Tigr nejde moc odlehčit, protože ani u modelů s katalyzátorem neváží katalyzátor 10 kg.
Vyloženě nějaké konkrétní poruchy, na co by trpěli Tigři mi nejsou známy. Snad jen některý kusy mívaj problém s chlazením, ale většinou je to záležitost tlakového víčka na chladiči.
Servisní síť v ČR se rozrůstá - Praha, Brno, Olomouc (oficialní) plus další neofiko Triumph servisy. Dostupnost a ceny dílů zhruba tak jako u ostatních a cca do týdne.
Zájímalo by mě, jestli tu je ještě někdo s Tigrem, vím akorát o Dalissovi.
Tady je můj exemplář.
'' |
|
|
|
tonybeny |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:08
|
Člen
Příspěvek: 129
Založený: 31.12.11
|
já, já já se hlásím |
|
|
|
xx4 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:08
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
TIGER955 byl kdysi v mém úzkém výběru spolu s GS.V době kdy to bylo aktuální,se nedařilo sehnat solidní kousek,takže vyhrálo GS (skoro bych řekl bohužel... ).Svezl jsem se na něm díky jednomu ochotnému dovozci a souhlasím s tím,že ten motor je parádní.Škoda že tuhle koncepci cendura plynule dál nerozvíjeli a Tigra na čas "zabili" modelem 1050.Nejnovější Tigry už jsou jen variace na téma GS.
Co by se mi hoooodně líbilo,by bylo spojení motoru 955 a "dakarské" vizáže prvního modelu.To by bylo "papíno"
Upravil xx4 dne 01-02-2012 17:02
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
Speed |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:21
|
Člen
Příspěvek: 354
Založený: 18.08.10
|
mno, muzu rict, ze je to povedena motorka!!
XL 1000V Varadero(zebra) |
|
|
|
motoblb |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:30
|
Člen
Příspěvek: 1277
Založený: 15.05.10
|
Nejede to špatně,ale abych se řadil mezi ty co chtěj mít víc jak 2 válce a na 4 jim nezbylo,tak to zase né |
|
|
|
hans |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 16:48
|
Člen
Příspěvek: 231
Založený: 12.12.10
|
zajímalo by mě, jak je na tom starej model 900....
Sapere Aude |
|
|
|
Medved 77 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 17:49
|
Člen
Příspěvek: 1014
Založený: 13.12.11
|
Já se taky hlásím mám ten model 1999až 2000 jede super a spotřeba do pěti litru když se za to netahá.
Neper se,život ti dá do držky sám. |
|
|
|
xx6 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 18:55
|
Člen
Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10
|
Zítra tomu bude 4 roky, co tigra sedlám a sem s ním spokojen. Jasně, má své mouchy, ale to má asi každá motorka Jen jsou lidi, co si to prostě nepřiznaj.
Souhlasím s Pavlem GS, že je škoda, že Triumph koncepci tigra zazdil a umrtvil ale co už. A souhlasím, že starej karburátor je správný adventure nádobíčko. A s motorem 955 (ale s karbcema) by to bylo ideál. Svezl jsem se i na 1050 a to je ještě větší nářez. Ale nějak si ho už nedovedu představit v terénu - ani ten motor. Ale na asfaltu jsem byl z té motorky dost unešenej a nechtělo se mi z té motorky dolů.
Nějaké zkušenosti z Tigrem jsou napsány i na mém webu www.daliss.ic.cz. Jsou tam i moje úpravy - podvozek, doplňky a tak - vesměs vše samodomo výroba, bo kdo má ty předražený bebechy kupovat |
|
|
|
xx4 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 19:24
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
Je to sice vlákno T955,ale myslím že není na škodu připomenout jak to vlastně začalo
Krásný kousek
''
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx6 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 19:28
|
Člen
Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10
|
PavelGS> trochu tě poopravím, první tiger vypadá takto:
'' |
|
|
|
hans |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 19:53
|
Člen
Příspěvek: 231
Založený: 12.12.10
|
pavelgs napsal:
Je to sice vlákno T955,ale myslím že není na škodu připomenout jak to vlastně začalo
Krásný kousek
' '
libofka
Sapere Aude |
|
|
|
xx4 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 20:05
|
Člen
Příspěvek: 1660
Založený: 02.05.10
|
daliss napsal:
PavelGS> trochu tě poopravím, první tiger vypadá takto:
' '
"Já vím Bohumile,já vím" ( (c) Bohuš) Tak daleko jsem ale sahat nechtěl.
"Ti, kdož se vzdají důležitých svobod, aby získali trochu bezpečí, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečí." (Benjamin Franklin. 1759) |
|
|
|
xx6 |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 20:17
|
Člen
Příspěvek: 1454
Založený: 10.05.10
|
Pavel> já si musel rýpnout |
|
|
|
PetrAT |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 20:55
|
Člen
Příspěvek: 2286
Založený: 27.05.10
|
A je fajn, že Triumph nenechal Tygry vymřít |
|
|
|
marvy |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 21:33
|
Člen
Příspěvek: 262
Založený: 24.02.11
|
To karburátorový devítikilo je fakt pěkný, i když taky bylo těžký jak prase. Na Motoroutu je Martinovo pojednání o T 900 http://www.motoro...trech.aspx
Tady je přehledná srovnávací tabulka Tigrů od roku 1993 - 2011. http://www.tigerh...lvergleich |
|
|
|
3X |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 01-02-2012 22:09
|
Člen
Příspěvek: 1698
Založený: 02.05.10
|
motoblb napsal:
Nejede to špatně,ale abych se řadil mezi ty co chtěj mít víc jak 2 válce a na 4 jim nezbylo,tak to zase né
ty musíš furt rýpat . Do žigulů, do rezervního 3-tího válce, ... peugeot assistance na tebe
ale kousky to jsou zajímavé |
|
|
|
motoblb |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 02-02-2012 04:56
|
Člen
Příspěvek: 1277
Založený: 15.05.10
|
3X napsal:
motoblb napsal:
Nejede to špatně,ale abych se řadil mezi ty co chtěj mít víc jak 2 válce a na 4 jim nezbylo,tak to zase né
ty musíš furt rýpat . Do žigulů, do rezervního 3-tího válce, ... peugeot assistance na tebe
ale kousky to jsou zajímavé Tak tomu bych se Jirko nebránil Nerejpu,každá motorka má svoje,ty naše furt posloucháš co to bouchá a třiválcový zase zní jako myš na setrvačník co jsem měl jako malej |
|
|
|
tonybeny |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 17-03-2012 18:57
|
Člen
Příspěvek: 129
Založený: 31.12.11
|
Ahoj triumfáci, zdá se, že mi začal chcát simerink na řetězovém kolečku, tak prosím o radu, kde sehnat nový a jak složitá je výměna(jestli je pod nějakým víčkem nebo se musí rozerbrat převodovka). Mimochodem dnes sem potkal černýho tigra na obchvatu Čáslavi- nebyl to někdo zdejší? |
|
|
|
PetrAT |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 17-03-2012 19:23
|
Člen
Příspěvek: 2286
Založený: 27.05.10
|
Vstřikovací systém má na rozdíl od některých jiných, mimo jiné i senzor atmosférického tlaku (nemá problémy ve vyšších nadmořských výškách jako jiné stříkačky)
Marvy, takže tam je nějaká váha vzduchu ? Nebo jak to je vlastně na těch stříkačkách řešené ? |
|
|
|
marvy |
TRIUMPH TIGER 955i
Přidané 17-03-2012 20:33
|
Člen
Příspěvek: 262
Založený: 24.02.11
|
to tonybeny:
U tý Čáslavi jsem to byl já, jeli jsme do Heřmanova Městce. Člověka potěší, když potká za cestu vyjímečně stejnou motorku. Proto jsou bramboráři tak veselý, protože se potkávaj pořád.
K tomu oleji. Nedělal jsem to, ale řekl bych, že se převodovka nemusí rozebírat.
Je to 26 http://www.worldo...k_03=23772 Cena 7 liber.
Já měl dnes taky loužičku na úrovni pastorku, ale to bylo od Scotoileru, kterej jsem měl povolenej na ztuhlej olej a dnes bylo fakt vedro a dával moc. Tak abys to neměl taky tak.
to PetrAT:
Je tam čidlo atmosferického tlaku přímo v řídící jednotce pod sedlem a k ní vede hadička z airboxu. |
|
|