Ahoj, prosím vás je tu někdo kdo by měl zkušenosti s těmito pneumatiky..? Jezdím převážně asfalt..Takže bych chtěl tyto pneu především na asfalt..Doporučili by jste mi je..? Ale nevylučuju, že nezajedu občas do slabýho off..Šotolinky, tráva, polňačky, lesní cesty atd.. Klasika, ale lehká.. Díky za rady
http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/heidenau-k60-4-1-0-r18-60s/
Ahoj, mam dvanactku GSo, odjezdil jsem jednu sadu K60 za vsech moznych podminek -na ceste, polnackach i v kapku znatelnejsim offu. Za me ty gumy dostavaji znamku 3 (jako ve skole). Jsou konstruovany jako univerzalni, a tak se i chovaji. S trochou nadhledu zvladaji temer vse, ale nic nejak zvlast dobre.
Na ceste: za sucha drzi dobre, muzes si dovolit celkem dost, rozhodne neni duvod k obavam - i plne nalozeny a ve dvou jsem problemy nemel. Na vode je pochopitelne treba davat trochu bacha, oproti Touranckam, ktere jsem pred tim jezdil, nejsou tak jiste. Nedavno mi to ustrelilo pri predjizdeni cca v kile a pekne jsem se natah :-( (nicmene nedavam to za vinu jen gumam, byl tam hooodne hladky asfalt, podivne "vlny" na ceste a mozna trochu moc nervozni prava ruka). Obecne na asfaltu hodnotim kladne slusnou vydrz a dobrou trakci na suchu i pri brzdeni, jako vady na krase vidim pomerne znatelne huceni predni gumy a mirnou tendenci "padat" do zatacek.
Mimo cestu: Suche polnacky/lesnacky/volny "teren" - pokud je podklad rozumne pevny, tak pohoda, (pokud clovek nechce zrovna jezdit na hranu a fullthrottle). Problem nastava na mokre trave, blate (staci trochu), pisku apod. Zadni guma se da pri rozumne praci s plynem celkem drzet pod kontrolou, ale predni je vylozene nestesti- bocni vedeni je zoufalost. Prejezd z koleje do koleje na travnate polnacce je dobrodruzstvi a jizda po cesticce s bocnim sklonem disciplina sama pro sebe:| . Uz pri trose blata se predek chova neklidne a plave. Mel jsem moznost to na jedne vyjizdce porovnat s predni tkc na kamosove masine (1100GS) a rozdil opravdu znacny ve stabilite ve prospech tkc.
Toz tak. Vzhledem k tomu, ze me sice vylozene nezklamaly, ale ani nejak moc nenadchly, budu je ted po cca 11,5 tkm prezouvat na nove Karoo3 (chci vyzkouset novinku). Zadni by asi jeste cca2000 na ceste pri slusnem zachazeni dala, predni mozna jeste 4000, ale i tak budu prezouvat s lehkym srdcem, styskat se mi nebude.
Doufam, ze Ti ten roman k necemu bude a pomuze Ti si vybrat. Ono casem stejne nakonec zjistis,ze nejlepsi je si vyzkouset sam, co Tobe, Tvemu stylu jezdeni a Tve masine vyhovuje nejvice;-).
Stastnou ruku pri vyberu a hodne prima zazitku pri testovani i cestovani*tup*!
Want it ? Do it!
Marik napsal:
Super, díky..Takže i na převážné využití na silnici jsou vhodné ano..?
Dalo by se říct, že ano. Když Ti nebude vadit to hučení od předku cca od 50tky výše, tak jsou použitelné.
Pokud bych si já měl vybírat gumy převážně na cestu, šel bych raději do Tourancek. Ty Heidenau byly pro mě pokus mít trošicku více off gumy. Bohužel o moc více off než Tourancky nejsou, a na cestě jsou po všech stránkách znatelně slabší než Tourancky.
Want it ? Do it!
Marik napsal:
Hučí jenom předek a zadek nehučí..? Je to hučení až zas tak zásadní v porovnání třeba s drapákama..?
Ty Tourancky se nědělají v mým rozměru :-/ Takže mám smůlu, ale nevypadají špatně, škoda no..
Předek slyším, zadek nee. Pokud ten hučí, tak to zůstává za mnou, takže to neřeším . Pokud bych to hučení měl srovnávat např. se špuntovou Karoo http://www.az-pne...cAodw0IAsw (de facto "nejostřejší" homologovaná guma na GSko), tak Karoo je daleko hlučnejší, naproti tomu je např. TKC o něco tišši než ta K60.
Nicméně ten hluk není takový, že by vyloženě vadil, je prostě jen více slyšet. Odjel jsem s tím více jak 10tkm, hodně i ve dvou, a ani moja si nestěžovala. Nicméně slyšel jsem už pár borců, kteří byli po přechodu z cestovních gum docela nespokojeni s tím zvukem.
Tourancky se pro Tebe nedělají ? Nevím, co máš za mašinu, ale žil jsem v dojmu, že se dělají skoro na všechno... Ale fakt je, že jsem to nezkoušel dokázat . Předpokládám, žes hledal po netu, takže to budeš vědět lépe než já.
Want it ? Do it!
Já to měl a asi jen jeden stručný komentář.
Je to uni guma pro dlouhý nájezd,nikoli pro komfort,neb opravdu strašně hučí.Je to asi tak že ušetří peníze neb najedeš víc než na jiných na ukor komfortu. Na suchu to ještě šlo,za mokra se člověk muse dost krotit a hlídat.V terenu ,lehký off pohoda,ale v měkké se guma zacelí a je problém.Takža jak jsem psal univerzál a jak kolega oznámkoval za 3 asi taky tak nějak bych hodnotil.Ne negativně,ale raději už je nepoužívám pro hlučnost.
Upravil czunik dne 10-06-2013 10:57
svoboda,svoboda názoru,svoboda myšlení je nezaplatitelné a nezpochybnitelné....
tatnka: Ano hledal jsem po netu a opravdu se v mém rozměru nedělají..:-/ No tak je můžu vyloučit, co s tím nadělám..Na hučení jsem zvyklý z drapáků, takže jestli to nebude horší, tak to bude v pohodě.. Ještě by mě zajímal odpor těhle pneumatik..? Myslíš že mají hodně velký odpor s porovnáním se silniční gumou a například s drapákama..? Děkuji
Marik napsal:
tatnka: Ano hledal jsem po netu a opravdu se v mém rozměru nedělají..:-/ No tak je můžu vyloučit, co s tím nadělám..Na hučení jsem zvyklý z drapáků, takže jestli to nebude horší, tak to bude v pohodě.. Ještě by mě zajímal odpor těhle pneumatik..? Myslíš že mají hodně velký odpor s porovnáním se silniční gumou a například s drapákama..? Děkuji
hučení je podstaně horší než TKC které používám
svoboda,svoboda názoru,svoboda myšlení je nezaplatitelné a nezpochybnitelné....
Marik napsal:
tatnka: Ano hledal jsem po netu a opravdu se v mém rozměru nedělají..:-/ No tak je můžu vyloučit, co s tím nadělám..Na hučení jsem zvyklý z drapáků, takže jestli to nebude horší, tak to bude v pohodě.. Ještě by mě zajímal odpor těhle pneumatik..? Myslíš že mají hodně velký odpor s porovnáním se silniční gumou a například s drapákama..? Děkuji
Odpor = Napětí / proud
Na GSu jsem zvýšený odpor nepozoroval, bude to asi zase něco mezi cestovní gumou a špuntama. Trošicku jsou tam ty kostičky cítit, ale upřímně na mašině Tě bude spíš zajímat trakce na různých površích než valivý odpor na asfaltu.
Jak psal czunik - guma je to dobrá (= za 3), ale neoslní a nenadchne. Slušný nájezd, slabší na mokru, hodně slabé v blátě. Pokud hledáš kompromis, máš ho tady v čisté podobě v této gumě. Osobně do ní už podruhé nepůjdu, teď zkusím Karoo3, pak se uvidí. Jinak k touranckám může být alternativa Michelin Anakee (ale ta je ještě trochu více cestovní), případně zkus mrknout na Mitasky M07, ty jsou tak nejblíže k K60kam a někteří kluci si je celkem chválí (Osobně jsem nezkoušel) Nějaké diskuze najdeš tady: http://www.bmwgs....ost_321160 . Vůbec na GS fóru se o gumách už napsalo mraky věcí, tak zkus pohledat i tam...
Možná bych jen dodal, že určitě nekupuješ gumy na celý život, takže nejlepší přístup je vzít ty, co se Ti momentálně pozdávají jako schůdné (např. ty K60ky) a jezdit. Uděláš si vlastní obrázek. Až je ojedeš, rozhodněs se, jestli znova ty samé nebo nějaké jiné. A takhle si uděláš nejlepší zkušenost , co Tobě vyhovuje. Každý z nás má trošku jiné představy, nároky, zkušenosti a styl. Co se líbí/nelíbí mě, může být pro Tebe úplně opačné. V tomhle je vlastní zkušenost jediné objektivní měřítko. Takže bych to až tak dramaticky neprožíval. Guma je jen jednou z komponent podařené vyjížďky, takže bych to tak bral. Prostě jezdi, jezdi, jezdi, ta správná guma si Tě nakonec najde .
Good luck a mnoho prima km!
Want it ? Do it!
No tak na asfaltu když máš pneu s velkym odporem tak tě celkem zpomalujou a nedovolí ti jet tak rychle..Sice to není nic zásadního ale znát to přece jenom trochu bude..
Psal si že K60 je něco mezi cestovní gumou a špuntama..? Vždyď K60 je cestovní guma ne..? )
taky mám ty gumy,jezdím je sice na 1150,hlučnost je orpavdu znatelná ale v porovnání s Mitas 07 si mylsím že jsou tišší.
nájezd byl taky docela slušný mám na nich cca 15 15 tis a ještě tam něco je, na silnici pohoda nebyl problém drhnout kuframa v zatáčkách, za deště opatrněji ale taky se nanich dá jezdit za v případě že po silnici teče potok.. ale nejsem střelec a do zatáček jezdím opatrněji
polňačky a tak jezdím hlavně za sucha :-) takže mě ta guma vyhovuje :-) ale na chatu jezdím za jakéhokoliv počasí a neměl jsme zatím problém se tam dostat.je ale pravda že za mokra jezdím víc jak opatrně pač zvedat tu kozu mě fakt vysiluje :-D
za mě na klasické ježdění s tím že moc bláta jezdit nebudeš tak myslím že velice dobrá guma
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občane
Marik napsal:
No tak na asfaltu když máš pneu s velkym odporem tak tě celkem zpomalujou a nedovolí ti jet tak rychle..Sice to není nic zásadního ale znát to přece jenom trochu bude..
Psal si že K60 je něco mezi cestovní gumou a špuntama..? Vždyď K60 je cestovní guma ne..? )
Po pravde si moc nedovedu predstavit, jaky odpor by musely mit gumy, abych to na velkem GSu poznal . Nevim, co mas za masinu, ale muslim, ze K60ky Te brzdit nebudou.
Tema spuntama jsem myslel uz vyse zminovane Karoo, proti nim jsou K60 daleko mene off. Ale samozrejme jakakoliv guma homologovana na cesty je prirozene cestovni.
Want it ? Do it!
A i kdybych to měl na převážný využití
na silnici, tak by jste je brali, nebo by jste vzali raději něco spíš na silnici? Nebo by jste vzali prostě tyhle, i kdyby jste měli jezdit prostě převážně na silnici? :-)
když to vemu tak že z 90%silnici 10% louky a tak a zpokojenost .silniční jsme na tom už měl a prostě když jsme vjel mimo a za mokra na prd takže za mě jo vzal bych je
Víte, já jsem jediný Pučmeloud na světě občane
Marik napsal:
A i kdybych to měl na převážný využití
na silnici, tak by jste je brali, nebo by jste vzali raději něco spíš na silnici? Nebo by jste vzali prostě tyhle, i kdyby jste měli jezdit prostě převážně na silnici? :-)