Konjic - Kalinovmik - kudy jsi to jel ? Vrchem přes Dubočani a vrchol Vrsa ?? My to jeli loni kolem Boračko jezera a přes Odžaci a tam to vypadalo jinak
OffroaderTE napsal:
Konjic - Kalinovmik - kudy jsi to jel ? Vrchem přes Dubočani a vrchol Vrsa ?? My to jeli loni kolem Boračko jezera a přes Odžaci a tam to vypadalo jinak
satos napsal:
"přidej popisky"
Dobrý nápad. Je to tam, aspoň zhruba.
Cez Dubočani, most cez Rakitnicu... Drzal som sa trasy z Bosnian Warrior...
OffroaderTE napsal:
Super, moc pěkné i poučné :-) tys přezbrojil z Tenerky na 690ku ??
Chcel som niečo ľahšie do terénu. Mal som záujem o inú motorku, ale nakoniec som skončil pri 690.
V stredne ťažkom a ťažkom teréne je to teda úplne iná liga, ako Ténéré.
Bacha na trasu z druhého dňa, od Konjicu po jazero Blidinje. Podľa mojich meradiel (schopností) je to trasa Masaker. Samozrejme nie celá, ale sú tam úseky, kde ja na motorke 200+ by som mal už riadne trápenie.
A asi na 58-60 km, merané z Konjicu, je neskutočný výjazd po lesnej ceste. Dokonca behom pár km 2x. Pneu typu 80/20, či 70/30 (cesta/terén) na 200+ motorke tam nemajú šancu. Ak niekto ide tak na ľahko obutý, berte lano.
Potom nejakých 60 km pred jazerom Blidinje je na prvý pohľad jednoduchá ceste v peknom prostredí (krátery, výhľady...), ale v tej tráve sú ostré kamene a motorke neskutočne podskakuje. Jednotka je vytočená a na dvojke ide aj protéza z papuli vypadnúť. Tak to ide až k pastierskému domu, potom je to hladšie (asi viac vyjazdené).
Trasu D2 od Konjicu po Blidinje odporúčam ísť bez kufrov. Od Blidinje späť do Konjicu je to cca 60 km po kvalitnom asfalte, takže odporúčam základňu v Konjici, alebo pri jazere Blidinje je perfektný a pomerne lacný hotel Hajdučke vrleti (abo tak nejako - je tam len ten hotel, trojuholníkový tvar má).
A ešte bacha na tú mláku, kde som takmer utopil motorku. Sranda to fakt nebola...
Cao,moc krásné místa,chcem někam vyrazit příští rok s manželkou,kdyby si to měl natrackovane,mohl by si sdílet trasu ?kdyby ano budu rád ,stačí do PM,dekuji,musela to být paráda,chtelu bysme nějaké ubytko v okolí a pak různě vyrazet,max do těch 120km den,hlavne fotit a užít si to. Krásné fotky a jak spokojenost oproti tenerce? Také po tom pokukuji po 690 ale z660 používám na dojíždění do práce. Mám ji moc rád ale nemuzu mít 4motorky,tak jestli to má smysl,chtel bych dojíždění plus o víkendu off,na to mám teď drz 400e,a také si nemůžu stěžovat,vyborna motka,tak jsem myslel to spojit jako v jedno. Do ktm 690 a suzu bych nechal ženě.
blejdamintxr650r
Trasy, po ktorých som šiel sú tu www.anantra.sk/data/exp/Trasy/BW2016.rar
Odporúčané bytovanie:
Konjic: Hotel Konak (nespal som tam, ale na budúce budem), tam kde som spal, neodporúčam
Jazero Blidinje: Hajdučke Vrleti
Kalinovik: Hotel Moskva
Tieto tri body sú dobré aj ako základne na výjazdy.
Z trás odporúčam Prológ (deň 1 - D1) a celú D4. Trasy D2 a D3 by som rozsekal a skombinoval s niečím iným. Ideálne asi pozrieť na Gúgl Earth a vyhnúť sa lesom. Les je furt len les, či v Čechách, alebo v Bosne.
Táto trasa je trebárs súčasťou D2: http://motoride.sk/w/1718/trasa-mostar-blidinje-jazero-bosna-a-hercegovina.html
Odtiaľ je aj výjazd na vrch Pločno, 2280mnm.
Táto trasa sa D2 "dotýka": http://motoride.sk/w/1716/trasa-gornij-vakuf-kresovo-bosna-a-hercegovina.html
Z Kalinoviku je tiež viac možností, jednak po D4, alebo toho: http://motoride.sk/w/1717/trasa-kalinovik-nevesinje-bosna-a-hercegovina.html
Ďalej to vyzeralo zaujímavo pri jazere Šator.
A zaujímavo vyzerali aj trasy (šiel som len asi 4-5) z knihy "Bosenské šotoliny". Trasy mám, ale z úcty k autorovi knihy ich nezverejním.
A nakoniec, stretol som tam dvojicu (Austrália + Nemecko), čo šla po trasách Trans Euro Trail http://www.transeurotrail.org/
Toto by mal byť samý off road. Ešte som tie trasy neskúmal, ale ak mi budúci rok nevyjde Kavkaz, tak pôjdem niečo z TET.
690:
Majitelia 690 enduro spomínali, že je to nedokončená motorka. Potvrdzujem. Ak niekto z KTM tvrdí, že je to cestovné enduro, odporúčam školenie v Yamahe. Tá motorka je enduro a s Ténéré sa nedá zrovnávať, lebo Ténéré je cenduro.
Treba si ujasniť, čo chceš. Ténéré celkom dobre zvláda aj stredne ťažký terén (hovoím o sebe, nie Chrisovi Birchovi) a na bežné cestovanie aj do takéhoto terénu je perfektná.
Avšak ja som sa nechcel otáčať pred prípadným ťažkým terénom, či maturovať, kadiaľ čo obísť, alebo či sa niekam pustiť, ak by som sa musel otočiť, že či sa vrátim. A zväčša jazdím sám.
Za takýchto podmienok kúpu 690 neľutujem, lebo skutočne, aj ťažké trasy som prechádzal dosť v pohode.
A presun po diaľnici? Ténéré má vyššie plexi a trochu lepšie chráni kolená. Cestovná rýchlosť bola niekde okolo 120 km/h GPS, takto som jazdil aj na XTZ.
Otočiť sa v lese na úzkej ceste v kopci? Ak si navyknutý na XTZ, so 690 nebudeš vedieť, že s ňou manipuluješ.
Zatiaľ som neskúšal, ale pochybujem, že 690 je motorka pre dvoch.
Takže otázka je, či chceš/potrebuješ enduro, či cenduro.
Díky moc za odkazy,nemam problém si knihu kterou Vzpomínáš koupit😃, vážím si každé informace. A doporučení . Je to tak že dlouhodobě žiji v zahraničí a když na měsíc příjezdu domů můj čas je v jiné dimenzi. Prostě chci dojet,uz vědět kam pojedu,tzn,nalozim motorky na vozík jedu do míst o kterých píšeš a 10dni se tam budem motat,cca do 150km/den.
Jezdím doma v Cr xr 650r a Cenduro na ježdění do práce zde, chci zaměnit za dual. Asfalt je nutné zlo ,jezdíme s manželkou celkem extrem enduro tady v Austrálii. Můžu zde koupit jak Ktm tak Xr,honda je tu dost předražená,dobry kousek se nesežene ojete pod 6tis Aud,za 8 je Ktm kolem 15ti na budikach. Xr miluju jezdím ji cca 6let,s píše se rozhoduju ,lámu v sobě myšlenku na vyzkoušení Ktm.
Ježdění ve dvou v terénu u nás nehrozí,to by ani tady nešlo,to co jezdíme je prostě na cenduru nedostupne. Mě jen zajímal názor,cloveka,ktery jezdi 690. Normální názor. Ne bláboly,kterych je všude spousta.
Nedělá nám problém se ženou dělat 300-500km denně,ale tak už to nechceme. Tady vemem auto,motky na vozík ,vybereme lokalitu. Dojedeme a tam se krosí,objevuje a hlavně klídek a pohoda,zadny stres. Hory tu moc nejsou, max do výšky několika set metrů. Za to ale jezdíme v NP který je velký jak nase CR. A můžeš kde chceš. Taky dobré.
Každopádně děkuji za čas a hlavně informace k dotazu.
Bahnu zdar a kdyby ses chtěl podívat ty sem,tak není problém na oplátku podat informace o zdejším prostoru.
Až kúpiš tú knihu, sú tam len súradnice orientačných bodov. Ja som si podľa nich nakreslil trasy do GPS. A až budeš mať tú knihu, len mi daj vedieť, pošlem Ti už nakreslené trasy. Takto Ti ušetrím čas a autor knihy dostane tiež to, čo si zaslúži (okrem poďakovania, že dal knihu dokopy).
A tých trás mám o dosť viacej, cca 2000 km. Pošlem potom celý balík. K zdieľaniu trás mám pozitívny vzťah. Kiež by más bolo viac.
690 má malú nádrž, ale v Bosne s tankovaním nie je problém. Do 150 km určite niekde natankuješ. Ja som so sebou vozil na sedadle asi 3 litre benzínu, ale zbytočne. Spotrebu v teréne pri ľahkej jazde som mal asi 4 litre/100km.
S ubytovaním (v Bosne) tiež nie je problém.
Mal som zadný kufor + vak na sedadle a tú váhu som cítil. Dosť mi to vadilo.
Ďalej toľko ospevovaná nádrž pod sedadlom je možno dobrá vec, ale nádrž vzadu + batožina + ja v sedadle (kvôli dlhodobej bolesti ruky mi bolo lepšie sedieť) a predok motorky na výjazdoch ľahučký jak pierko si pláva jak na vode.
S motorom som spokojný, je to delo. Na asfalte pri 130 len pootočím plynom a beriem čo chcem, v lese pridvihnem predok a pekne to ide aj pri 2-3 000 otackach, ked sa len chcem kochať.
Navyše, mám model 2016 a oddelene sa nastavuje stlačenie a odskok. Jedno na ľavej, druhé na pravej vidle. Takže si to nastavujem počas jazdy.
Jo, až pôjdem do Austrálie, určite si na teba spomeniem.
Inak, ak si tu https://www.facebook.com/groups/Transeurotrail.org/
nalistuješ chlapíka menom Ian Womack, toho som stretol v Kalinoviku (Bosna) a je z Austrálie.