offroaderTE: mal som obuté Pirelli MT21, sadu. Na diaľnici pri 140 ani náznak žeby motorka plávala. Hlučnosť minimálna, ale to len keď boli nové. Po cca 2000 km to už začalo byť hlučné.
Ešte jednu Bosnu by som na nich dal.
Rockrider sa aspoň podľa fotiek javí dosť podobné MT21...
MT21 som mal aj krátko obuté na ostrom endure. Nie je to vyslovene ostrá guma, ale E09 a TKC 80 už pre mňa neexistujú.
A ohľadom ťažkých "endúr", treba si uvedomiť, že ani Chris Birch netočí tie videá na prvý šup. Ak sa nepodarí, záber sa opakuje. A pamätám, ako šiel Afrikou vlastne trialovú trať a keď vyskakoval na ten obrovský balvan, po stranách stáli dvaja chlapíci. Pre istotu.
Otázkou ešte je, koľko má v nádrži benzínu a či má štandardný prevod na reťazovke.
Takže ak vieš jazdiť ako Chris a máš po ruke dvoch "bodyguardov", batožinu v sprievodnom aute..., neváhaj a ber 1290.
tak ta lehká Huska 701 má 165kg, bez úprav a dopňků. Po zvětšení nádrže a přidání doplňků to bude klidně okolo 180kg. Je to furt to nejlehčí, ale už ne žádný super zázrak :-(
ta lehká Huska má 150 natankovaných... to zase pr
Satos: shodit se dá všechno, i Chris Birch... a když Chris Birch shodí motorku, tak ji zase zvedne, stejně jako my, i když to nedá napoprvé
a skákat klády a kolmé skály můžu na hard enduru nebo trialu, ale ne při turistice...
Podle mě dáváš čísla z prvních roků výroby, 2017 F800GS už má suchou 194 kg, podle mě ABS a dalšíma hovadinama...
701 pohotovostní 150 kg...
A není kupa železa jako kupa železa, viz Superenduro 950 s 30 cm zdvihama a těžištěm neuvěřitelně vysoko, když jsi vychýlil o pět cm ze svislé osy, motorka se poroučela k zemi, HP2 enduro o deset kilo míň a navíc motor na zemi a těžiště daleko níže...
Upravil Miguel dne 19-02-2018 20:11
to jsou tabulkové hodnoty od výrobců. Třeba Tigera jsem měl (ne XC, ale ten je ještě lehčí) a cca 240kg, což potvrdilo i vážení Motorrade. F800GS má cca 230kg, taky zváženo Němci. Tenerka má dle uživatelů suchou váhu přes 200kg (lze dohledat). Husku (mokrou) jsem viděl na váze uživatele na Offmotu a je to 165kg! XT 660R natankovaná je 195kg (taky váženo)
Meral som to v garáži bežnou váhou na ľudí. Nechcelo sa mi s tým babrať, tak viem, že je tam určitá chyba merania, ale na orientačné meranie je tá chyba zanedbateľná.
Príslušenstvo: zadný nosič+hliníková platňa na kufor+prídavné svetlá, plexi, odhadujem to tak na 7 kg. Asi pol nádrže benzínu.
Takže orientačne: 156 kíl. (komplet aj s príslušenstvom)
690 enduro R, 2016
Ak odrátam príslušenstvo a dolejem benzín, tak som niekde na tej váhe.
Len dodám, že manipulovať na mieste so 690 enduro a xt660z je výrazne citeľný rozdiel. To je dôvod, prečo som predal dokončenú motorku od Yamahy a kúpil nedokončenú od KTM.
Ak by mi niekto núkal Afriku, alebo 1290 alebo 1200GS (a podobné) zdarma, ale podmienka by bola, že budem mať len túto motorku, nechcem. Na asfalt mi príde pohodlnejšie auto a na enduro by som potom vytiahol z kufra bicykel.
No řeknu ti to takhle: enduro na velké krávě má něco do sebe a je to úplně jiná disciplína. Dokud nevyzkoušíš, tak nevíš. Zrovna jako nemůžeš říct, že sportovní auto je jenom formule, že okruhy DTM už jsou těžké mrchy a není to žádný sport.
Díval jsem se na ty videa s Chrisem Birchem. Jezdí suprově a ti dva bodyguardi co tam stojí aby nespadnul jsou ve skutečnosti dva chlapi, co drží kládu, aby se nekutálela
Prostě je víc druhů ježdění mimo asfalt a každý může mít svoje kouzlo. Někdo se cítí ošizený, pokud nedrtí v Románii kopce, co se dají sotva vyjít, jiný se zabaví i na šotolině... Někdo potřebuje dojet z vyjížďky mokrý až za ušima a s dvaceti kilama bláta na motorce, jiný pokládá polní cestu za vrchol "co motorka zvládne".